Posesorul unei case de 100.000 de euro poate plati si cateva mii de euro pentru a avea in living un semnineu. In plus, pe piata au aparut si oferte la un pret mai redus, amortizarea investitiei prin reducerea cheltuielilor de incalzire viind un alt argument folosit de producatori pentru a justifica pretul platit pentru un semineu.

Astfel, semineele devin incet-incet un element constitutiv intalnit casele celor cu venituri superioare. Iar pretul platit poate fi justificat doar prin momentele de liniste din fata focului sau prin privirile de admiratie ale prietenilor invitati la un ceai.

Semnatura unor designeri renumiti din Italia sau Franta, folosirea unor materiale speciale sau integrarea semineului in arhitectura casei prin elemente personalizate reprezinta cateva din ' micile placeri' pe care cunoscatorii si le satisfac in momentul cumpararii unui semineu.

Piatra, metal, marmura si caramida sau dimpotriva, lemn, calcar, piatra de rau sau marmura de Portugal, orice material poate fi folosit pentru a crea cea mai placuta atmosfera in care posesorul sa se relaxeze dupa agitatia zilei.

"Anul acesta am vandut mai multe seminee din gama de lux care cuprinde 30 de modele. Un client a dorit spre exemplu un semineu cu un finisaj special, din bronz imbatranit, purtand semnatura unui cunoscut designer", spune Vlad Stefanescu, fondatorul Seminee Stefanescu. Modele din aceasta gama costa peste 10.000 de euro, avand in cadrul vanzarilor companiei cea mai mare pondere ca valoare.

Citeste si:

Ca numar, cele mai multe seminee comercializate sunt din gama low-cost, care costa de la 600 la 1500 de euro, precizeaza Stefanescu. "In 2006 s-a observat o noua tendinta: semineul devine si un obiect de incalzire a spatiului", mai spune acesta, adaugand ca vanzarile in acest an au fost de aproximativ 600 de bucati, in crestere cu 30% comparativ cu 2005.Stefanescu estimeaza pentru anul urmator o crestere a vanzarilor de aproximativ 20%.

Emil Curteanu, administratorul Building Construct, estimeaza in schimb o dublare a vanzarilor, dupa ce in 2006 compania a comercializat aproximativ 600 de bucati. Acesta isi sustine estmarea prin cresterea nivelului de trai si prin faptul ca un pret de 1.500 de euro platit pentru un semineu din gama cea mai redusa de pret reprezinta o investitie in timp. Practic, cresterea ar urma sa fie sustinuta de marirea segmentului de persoane care isi doresc un semineu dar nu sunt dispuse sa plateasca peste 6-7.000 de euro pentru unul, avand posibilitatea de a achizitiona variante mai ieftine.

Segmentul de lux al semineelor va ramane in continuare baza vanzarilor din punct de vedere al valorii, cumparatorii fiind interesati si de aspectele tehnice, nu doar de look. "Focarele pot fi considerate de asemenea elemente de lux. Un focar foarte mare, cu o rata de curbura foarte mare, cu rama de inox aurita... Avem modele si de 1,30 metri latime", spune reprezentantul Stelcotech, Codrin Turcu.

Materialele din import sau tipul cosului si integrarea acestuia in arhitectura incaperii reprezinta alte elemente care influenteaza pretul final dar care pot oferi un plus de satisfactie posesorului. La fel ca si garantia calitatii oferita de marcile internationale cu experienta de zeci de ani pe piata, precum Cheminees Philippe sau Spartherm.

Si cum un semineu se va integra intotdeauna cu bun gust in cadrul unei incaperi mobilata dupa cele mai noi tendinte, toate premisele sunt intalnite pentru cresterea vanzarilor estimata de jucatorii din piata.