Genti cat mai mari, mai incapatoare, ochelari de soare la fel de mari, pene si culori estompate. Zorzoane, bratari si genti. Cui ii mai apsa de haine? Pe site-uri precum 'Bagborroworsteal' si 'Frombagstoriches', intra oameni care ar fi dispusi sa dea 3000 de dolari sau chiar mai mult, pentru o geanta anume.

Moda anului 2007 sau cum sa regasesti adevaratul lux si stil in gentile Sonic Shopper, via Marc Jacobs. Sunt frumoase, sunt adorabile si sunt acoperite cu cristale. Costa 8000 de dolari si cu siguranta sunt greu de imitat si vandut la coltul strazii. La fel de greu este ca cineva sa aiba una identica. Mai mult decat atat, sunt cadoul ideal de sarbatori. Cosmeticele si in mod deosebit parfumurile, au avut suprematia pentru multa vreme, lasand sectorul hainelor sa aiba de-a face cu pierderi mari. Dar chiar daca industria de parfumuri ajunge anual la 15 miliarde de dolari, ea este strans legata de vanzarile din ce in ce mai mari ale duty-free-urilor. In ultimii doi ani, sectorul a crescut cu numai 3% la nivel mondial, in timp ce sectorul gentilor a crescut cu 11% in ultimii cinci ani. Accesoriile devin astfel un nou parfum al modei.

In urma cu 10-15 ani, designerul gentilor Le Caprice era recunoscut pentru creatiile sale facute dintr-un fel de cuvertura matlasata. Acum, gentile sale apar pe prima pagina a revistelor de moda si a tabloidelor, ca fiind numarul unu printre preferintelor celebrelor Kate Moss si Sienna Miller. Lista de asteptare este foarte lunga. Daca intrebi o femeie de ce nu ar cheltui 1400 de dolari pe o jacheta de la Balenciaga dar ar da acesti bani pentru a cumpara o geanta din colectia aceluiasi designer, explicatia ei ar fi cat se poate de simpla: femeile poarta pantofii si gentile mai des decat poarta o jacheta, accesoriile nu te fac sa te simti gras, merg cu orice tinuta si in orice conditii.

Accesoriile domina!

Acum, cand accesoriile au devenit atat de populare, preturile au sarit in aer, pur si simplu. O genata Chloe, de la Marc Jacobs este 1600 de dolari. Poti gasi insa o geanta Balenciaga la aproximativ 16.000 de dolari. "Am vandut cateva astfel de genti unui mix de persoane. Sunt cumparatori foarte seriosi care colectioneaza piese unicat, care nu pot fi recunoscute atat de usor", preciza Tom Chapman."Preturile au crescut foarte mult in ultimii ani insa sunt rezonabile pentru produsele si preturile de lux, care nu mai sunt ce erau inainte", spunea Galli. Si sa gandim logic: de ce sa vinzi o geanta cu aproximativ 1000 de dolari cand clientul este dispus sa scoata din buzunar 1500 de dolari? Dar trebuie sa ne gandim ca accesoriile, si gentile in special, s-au diversificat foarte mult in ultima vreme.

Gentile de star

Sofia Coppola, a jucat in reclamele pentru gentile lui Jacobs, designerul numindu-si una dintre colectii dupa numele celebrei actrite. Gentile care poarta numele de vedete au mare priza la public, mai ales pentru ca ofera gentii o identitate aparte, inspirata din personalitatea unui star. Cele mai mari companii de moda din lume au adaptat o asemenea tactica. La fel, numele lui Hermes Kelly si Birkin au demonstrat ca legatura dintre o geanta si un accesoriu nu presupune nimic nou. Ceea ce este nou este numarul de membri are intra in competitie pentru a-si folosi numele pentru noile genti create de designeri. Practic, la ora actuala se considera ca gentile si pantofii reprezinta adevarata moda iar asortarea lor, o arta.

Detalii pentru consumatorii high-fashion

Brand-ul fiecarui designer este focusat pe accesoriile sale. Bulgari, cel mai bine cunoscut pentru bijuterii, a anuntat luna trecuta ca doreste sa-si dubleze magazinele de accesorii pana la sfarsitul anului. Chloe si Balenciaga au facut mii de genti pentru sezoanele din anul acesta. Alice Temperley, designerul britanic, care este cunoscuta pentru rochiile sale usoare si bluzele delicate, a lansat o linie de genti si ochelari de soare, care costa o avere, respectiv 1400 dolari si 350 dolari. "Industria gentilor este foarte diferita de cum obisnuia sa fie. Este mult mai rapida, mai rapida, mai rapida, iar geanta purtata pe umar a devenit o declaratie a stilului si bunului gust. Daca construiesti un brand si vrei sa-i construiesti o imagine solida, accesoriile sunt solutia".

Casele de moda recunosc ca accesoriile sunt o parte importanta a business-uului lor. Prada a avut anul trecut profit cu 63% mai mare, Gucci cu 54.3%, si toate acestea datorita accesoriilor. Totusi, sa nu uitam ca accesoriile fara o tinuta adecvata, de care este conectata direct, nu au valoare prea mare. "Daca te focusezi prea mult pe accesorii, risti sa-ti pierzi imaginea chiar daca, in acelasi timp, in temenii unui business, chiar vrei sa te focusezi mai mult pe accesorii", declarase intr-un interviu Tomaso Galli, director de relatii internationale al Prada. In alta ordine de idei, hainele ofera gentilor imaginea si numele, iar gentile castiga bani din care sa se faca hainele. Etichetele accesoriilor traditionale precum Louis Vuitton si Hermes, au investit foarte mult in diviziile lor de moda, si au incheiat contracte cu Marc Jacobs si Jean Paul Gaultier pentru a le oferi genti si pantofi care sa se ridice la asteptarile consumatorilor high-fashion.

Evolutia bling-bling-ului

2007 – gentile Sonic Shopper de la Marc Jacobs

Este frumoasa, este adorabila, este acoperita cu cristale.

Citeste si:

2006 – gentile Marc Jacobs

Gentile care poarta numele dupa numele modelului Jessica Stam. Geanta, desi are caracteristici comune cu stilul Chanel, este o adevarata comoara.

2005 – gentile captusite de la Chloe

Foarte interesant la ele era ca aveau un mic lacatel, care nu fereau totusi posesoarea de...privirile indiscrete

2004 – gentile Mulberry de la RoxyCel mai de succes designer din Marea Britanie, creator de branduri celebre.

2001 – gentile Lariat de la Balenciaga

Mici si simple, de neinteles pentru cei care nu erau obsedati de moda.

2000 – anul gentilor tip sa, de la Christian Dior

Da, o geanta in forma de sa.

La sfarsitul anilor 90', gentile Fendi Baguette

Prea mici, prea scumpe, prea sclipitoare, Baguette a ramas inevitabila geanta a anului 1999, avertizandu-ne asupra apocalipesei bling-bling care urma sa vina.

La inceputul anilor 90, Prada a facut furori cu rucsacurile din nylon. Daca oamenii nu erau pana atunci cool, atunci au aratat ca sunt.