Christie's a estimat ca valoarea de vanzare a masinii va fi intre 8,8 si 12 milioane euro. Acesta va fi un nou record in istoria indelungata a casei de licitatii din Marea Britanie. Interesul mondial pentru acest automobil este unul urias. Din acest motiv, Christie's a sustinut o conferinta de presa, in colaborare cu Audi of America si Audi Tradition, la New York, pe data de 25 ianuarie (ora locala 10.30).

Incepand cu data de 12 februarie (ora locala 12.30), Audi France va expune un exemplar original Auto Union Type D de la Audi Tradition pentru a celebra licitatia ce va avea loc la Paris.Audi Tradition pastreaza vie memoria legendarelor masini Auto Union destinate curselor de Grand Prix. In timp ce exemplarul destinat licitatiei va fi expus la Audi Forum New York (250 Park Avenue si 47th Street) in data de 25 ianuarie, asa-numita "masina sora" - Auto Union Type D din 1938 - va fi prezentata, in data de 12 februarie, la Paris (Bauer Saint Honoré, 48 Place du Marché Saint Honoré).

La finalul celui de-al Doilea Razboi Mondial, cele doua masini destinate Grand Prix-urilor au fost luate de la uzina din Zwickau (estul Germaniei) de armata Uniunii Sovietice ca prada de razboi. Ulterior, ambele masini au fost recuperate din URSS.

In anii '80, americanul Paul Karassik a readus masinile in Occident dupa o munca de cercetare ce s-a intins pe mai bine de un deceniu si a descoperit ca automobilele au fost descompuse si imprastiate prin fosta URSS. Ulterior, ele au fost reasamblate in Marea Britanie, de specialisti in domeniu care au beneficiat de sustinere tehnica din partea AUDI AG. Mai tarziu, AUDI AG a achizitionat masina din 1938 de la Paul Karassik. Automobilul Type D din 1939 a intrat in posesia unei persoane private.

Type D, model cu motor ce avea 12 cilindri, a fost dezvoltat de catre inginerii de la Auto Union, condusi de Robert Eberan-Eberhorst, pentru sezonul competitional 1938, an in care au fost introduse noi reguli pentru Grand Prix-urile internationale, limitandu-se capacitatea la trei litri. In mare, designul tehnic de baza - motor montat central, suspensie cu bara de torsiune, propulsor supraalimentat - a urmat pe cel al modelului predecesor, Type C, dezvoltat de Ferdinand Porsche pentru Auto Union, cu motor ce avea 16 cilindri dispusi in V. In 1938, Auto Union a castigat Grand Prix-ul Italiei si pe cel al Marii Britanii, cu modelul Type D.

Citeste si:

Automobilul a fost modificat in 1939 prin adaugarea unui compresor dublu, care a marit puterea motorului de la 420 CP la 460 CP. Viteza maxima atinsa a fost de 330 km/h si a castigat Grand Prix-urile din Franta si Iugoslavia.

Pilotii care au condus masinile Auto Union Type D au fost Tazio Nuvolari, H.P. Müller, Hans Stuck, Rudolf Hasse si Georg Meier.

In prezent, Audi Tradition detine patru "Sageti Argintii" ce poarta insemnele Auto Union - versiuni originale ale modelelor Type D si Type C/D (destinata curselor de coasta) si replici ale masinilor Type C Grand Prix si Type C Avus Streamline. O noua replica va fi produsa in cursul acestui an - Auto Union Type D din generatia 1939, cu dublu compresor.

Experta de la Audi Tradition vor fi prezenti la conferintele de presa de la New York si Paris, precum si la licitatia ce va avea loc la 17 februarie, ora locala 18.30, in standul Christie's din cadrul Rétromobile (Hala 7), unde vor avea amabilitatea de a raspunde intrebarilor de specialitate.

Cele patru inele ale siglei Audi simbolizeaza marcile Audi, DKW, Horch si Wanderer, care au fost unite initial sub numele Auto Union. Auto Union si NSU, care au fuzionat in 1969 sub numele Audi NSU, au avut mai multe contributii semnificative la dezvoltarea masinilor. Audi AG a fost formata din Audi NSU Auto Union AG in 1985. Impreuna cu cele doua companii traditionale Auto Union GmbH si NSU GmbH, Audi Tradition educa si prezinta istoria bogata a marcii Audi. Muzeul Audi Mobil de la Audi Forum Ingolstadt este deschis zilnic, de luni pana duminica, intre orele 9.00 si 18.00.