Designul noului model Clasa C se bazeaza pe limbajul modern Mercedes, ce reflecta superioritatea tehnica a automobilelor cu linii tensionate si suprafetele largi, calme. Forma pronuntata de pana a partii anterioare scoate in evidenta caracteristici precum agilitatea si performanta. Pentru prima data in cazul unei limuzine Mercedes, grila radiatorului este utilizata ca trasatura distinctiva ce defineste mai clar diversele versiuni ale acestui model.

Cele trei fante orizontale extinse, si steaua Mercedes de dimensiuni mari, pozitionata central, sunt trasaturi distinctive ale versiunii Avantgarde, ce reiau designul traditional al modelelor sport Mercedes. Impreuna cu blocurile optice sportive, de inalta calitate, aceasta caracteristica scoate in evidenta aspectul tineresc, agil, al acestei versiuni a modelului Clasa C. Aspectul sportiv poate deveni chiar mai pregnant cu ajutorul pachetului AMG, ce include aparatoarele fata, spate si laterale cu un design impresionant.In cazul versiunii Elegance, Mercedes-Benz utilizeaza o grila tridimensionala, cu fante, a radiatorului, finisata cu ajutorul unui strat de vopsea stralucitoare, ce accentueaza caracteristicile specifice marcii, precum confortul si luxul.

Versiunea Classic a noului model Clasa C a fost intentionat proiectata intr-o maniera mai retinuta si mai traditionala, oferind, insa, aceleasi inovatii tehnice incluse in celelalte doua versiuni.Acest concept de "produs in produs" permite clientilor Mercedes sa puna mai mult accent pe optiunile individuale si sa isi configureze modelul Clasa C pentru a corespunde propriilor gusturi si stil de viata.

AGILITY CONTROL este termenul utilizat de Mercedes-Benz pentru toate inovatiile si imbunatatirile ce sporesc, in egala masura, confortul si agilitatea. Pachetul standard include suspensiile AGILITY CONTROL, ce controleaza amortizoarele de soc in functie de situatia curenta de trafic, coloana de directie AGILITY CONTROL si cutia de viteze AGILITY CONTROL, ce reflecta caracterul sportiv al modelului Clasa C, prin cursa scurta a manetei si precizia comutarii.

Mercedes-Benz a dezvoltat, de asemenea, pachetul ADVANCED AGILITY, pentru un stil mai sportiv de conducere, care va deveni disponibil ca dotare optionala incepand cu toamna anului 2007. Acest pachet permite soferului sa opteze intre doua programe de selectare a treptelor de viteza: Sport si Confort, ambele oferind un control electronic cu variatii infinite al amortizoarelor de soc ale fiecarei roti. Pachetul mai include si un sistem nou de directie cu functie de adaptare la viteza curenta. Sistemul adaptiv de franare reprezinta o alta inovatie in domeniul tehnologiei componentelor mobile. Acesta se bazeaza pe tehnologia utilizata in cazul modelului Clasa S, oferind functii suplimentare de asistenta, pentru un nivel superior de siguranta si confort: asistenta la demararea in panta ascendenta, activarea sistemului de franare in situatii critice si contactul redus pentru uscarea discurilor de frana in conditii de umiditate.

Cu o remarcabila crestere de pana la 13% a puterii si un cuplu sporit cu aproximativ 18%, motoarele aduc o contributie considerabila la definirea caracterului agil al noului model Clasa C. Motoarele cu patru si sase cilindri nu numai ca poseda o excelenta capacitate de reactie, dar contribuie, de asemenea, prin functionarea lina, la atingerea unui nivel deosebit de confort al calatoriei oferit de versiunea limuzina.In cazul motoarelor pe benzina, puterea oferita de varianta de baza C 180 KOMPRESSOR a crescut de la 143 cp la 156 cp, in timp ce varianta C 200 KOMPRESSOR (184 cp) dezvolta o putere sporita cu 20 cp fata de modelul anterior. Aceste modificari imbunatatesc considerabil performantele si consumul de carburant al motoarelor cu patru cilindri: C 180 KOMPRESSOR consuma cu 0,3 litri/100 km mai putin decat inainte, iar consumul mixt de carburant al C 200 KOMPRESSOR a fost redus cu 0,5 l/100km.

Dezvoltarea permanenta a motoarelor cu patru cilindri a reprezentat obiectivul principal si in cazul variantelor de motorizare diesel. Inginerii de la Stuttgart au imbunatatit si mai mult motoarele, turbosuflantele si sistemele de injectie common-rail, modificand peste 90 de componente.

Aceste masuri au dus la sporirea cu 11 procente a puterii dezvoltate de motorul C 200 CDI in comparatie cu cea a predecesorului acestuia, ajungand la 136 cp fata de 122 cp, iar motorul C 220 CDI dezvolta o putere maxima de 170 cp (fata de cei 150 cp ai variantei anterioare). Consumul de carburant a fost redus cu pana la 0,3 l/100 km. Motoarele moderne V-6 disponibile pentru modelul Clasa C raman neschimbate, aceasta gama incluzand trei motoare pe benzina ce dezvolta o putere de 204 cp, 231 cp si 272 cp. Varianta de motorizare cu sase cilindri a noului motor C 320 CDI ofera o putere de 224 cp. Cu exceptia versiunii C 350, toate versiunile noului model Clasa C sunt echipate cu sisteme de transmisie cu sase trepte de viteza. Versiunea cea mai avansata din aceasta gama, C 350, este echipata standard cu 7G-TRONIC, singurul sistem automat de transmisie cu sapte viteze din lume, care este disponibil ca dotare optionala pentru celelalte variante de motorizare cu sase cilindri ale modelului Clasa C.

Citeste si:

In cursul fazei de dezvoltare, noul model Clasa C a trecut cu succes de 100 de teste de coliziune, printre care s-au numarat si extrem de exigentele teste interne de impact, dintre care cateva depasesc cu mult cerintele legale. Succesul dobandit in urma sustinerii acestor teste reprezinta o conditie esentiala pentru obtinerea celei mai inalte distinctii din domeniul sigurantei auto: steaua Mercedes. Protectia pasagerilor este asigurata cu ajutorul unei celule de siguranta inteligent proiectate, fabricata in proportie de 70% din otel cu grad inalt si ultra-inalt de rezistenta. in comparatie cu gamele anterioare de autovehicule, acest model Mercedes-Benz dispune de zone de deformare de dimensiuni mai mari si de fluxuri imbunatatite de energie. Structura frontala a noului model Clasa C include patru niveluri independente de impact, ce permit distribuirea fortelor impactului pe o suprafata mai mare, ocolind, in acelasi timp, habitaclul.

Autovehiculul este echipat cu sapte airbaguri ca dotare standard: doua airbaguri adaptive pentru sofer si pasagerul din fata, un airbag inferior pentru sofer, doua airbaguri laterale aflate in spatarele scaunelor din fata si doua airbaguri-cortina de mari dimensiuni, Pasagerii sunt protejati si cu ajutorul pretensionatoarelor centurilor de siguranta si al limitatoarelor de forta pentru centuri. Tetierele functioneaza standard pe baza principiului NECK PRO: in cazul unei coliziuni din spate, suprafetele captusite se deplaseaza in fata intr-un interval de cateva milisecunde, pentru a sustine capetele soferului si pasagerului din fata inca din prima faza a coliziunii. Acest sistem reduce semnificativ riscul de ranire cauzata de efectul de accidentare in cazul unui impact din spate. Mercedes-Benz a dezvoltat, de asemenea, lampile de frana cu aprindere intermitenta, un factor important in evitarea coliziunilor din spate.

PRE-SAFE (dotare optionala) un alt sistem special de siguranta a noii limuzine Mercedes, functioneaza in conjunctie cu alte sisteme de siguranta activa, precum ESP si Brake Assist, fiind capabil sa recunoasca manevrele critice inca din primele faze ale acestora. Sistemul inteligent de iluminare dezvoltat de catre Mercedes-Benz este disponibil pentru prima data in aceasta clasa de autovehicule. Puternicele faruri bi-xenon ofera cinci functii diferite de iluminare, ce corespund unor situatii tipice de trafic sau anumitor conditii de vreme: modul rural, modul de autostrada, proiectoarele de ceata avansate, sistemul activ de iluminare si proiectoarele cu functie de iluminare suplimentara in viraje.

In faza de dezvoltare a postului de conducere, designerii Mercedes au adoptat stilul sportiv, incluzand in panoul de bord instrumente clar demarcate, de tipul celor utilizate in cazul modelelor roadster sau coupé. Cadrele argintii si cadranele negre ale instrumentelor, marcajele de culoare alba si acele indicatoare portocalii combina stilul si functionalitatea intr-o maniera perfecta pentru a crea impresia de valoare deosebita si a permite citirea rapida a indicatiilor.

La fel de clar si eficient pozitionate, plansa de bord in doua nuante si consola centrala ale noului model Clasa C formeaza un tot unitar si armonios, ce respecta principiul designului "turnat intr-o singura matrita". Acelasi principiu se aplica si integrarii afisajului color aflat in pozitie central-superioara pe plansa de bord. Acest afisaj este perfect pozitionat in campul vizual al soferului, insa poate fi acoperit sau rabatat in functie de situatie, fara a opri radioul, sistemul de navigatie sau celelalte sisteme conectate la afisaj. Atunci cand capacul pivotant al compartimentului afisajului este inchis, sistemul de infotainment continua sa functioneze.

Afisajul color central face parte din noul concept de control si afisare imprumutat de noul model Clasa C de la versiunile de lux Mercedes. Principalul avantaj il reprezinta accesul rapid la functiile utilizate frecvent, soferul putand sa isi mentina deprinderile si sa se simta ca acasa imediat ce patrunde in autovehicul. Conform aceluiasi principiu, conectarea volanului multifunctional (dotare standard) la panoul de bord reprezinta o conditie esentiala pentru accesul rapid la o gama larga de informatii si functii aflate in campul vizual al soferului.

Sistemele Audio 20, Audio 50 APS si COMAND APS fac parte dintr-o gama de noi sisteme de infotainment, disponibile optional pentru modelul Clasa C. Acestea includ o tastatura pentru formarea numerelor de telefon si introducerea frecventelor radio, precum si o interfata Bluetooth ce conecteaza telefoanele mobile la sistemul hands-free in regim wireless. Sistemul multimedia COMAND APS ofera si mai multe functii decat pana acum. Printre acestea se numara sistemul de navigatie programat pentru intreaga Europa, ale carui date sunt stocate pe un hard disc cu o capacitate de 30 Gb. Hartile de inalta rezolutie sunt prezentate pe un afisaj color de 7 inci ce se pliaza si dispare sub un capac la simpla atingere a unui buton.

Celelalte functii ale sistemului COMAND APS includ un server de muzica cu o memorie de 4 Gb, un DVD player pentru formate video si audio si sistemul de control vocal LINGUATRONIC imbunatatit, la randul sau. Sistemul de control vocal este la fel de util in selectarea posturilor de radio sau a contactelor stocate in agenda telefonica.Noua limuzina Clasa C inlocuieste o serie din care au fost vandute peste 1,4 milioane de autovehicule incepand cu primavara anului 2000. In total, Mercedes-Benz a vandut, in intreaga lume, peste doua milioane de versiuni Saloon, Estate si Sports Coupé ale modelului anterior Clasa C. Acest lucru face din modelul Clasa C cel mai bine vandut autoturism Mercedes-Benz.