Bill Gates, cel mai bogat om al planetei, nu conduce nici vreun Maybach, nici vreun Rolls-Royce, ci doua modele Porsche. Fondatorul Microsoft merge la lucru cu un Porsche din 1999, dar nu pentru ca nu si-ar permite un model mai nou, ci pentru ca asta ii place. Ceea ce arata ca pentru unii, desi foarte bogati, exista motivatii mult mai importante decat banii.

Tot din categoria miliardarilor modesti face parte si magnatul media, Warren Buffett, care este, de altfel, recunoscut pentru zgarcenia sa. Al doilea cel mai bogat om din lume a schimbat de curand Lincoln Town Car-ul din 2001 cu un Cadillac DTS din 2006. Nimeni nu poate nega faptul ca amandoua sunt luxoase, insa aceste sedan-uri americane traditionale costa cu mult mai putin decat un Bentley sau un Rolls-Royce si nici nu pot fi comparate cu exoticele masini sport.

Insa "bolidul" lui Buffet paleste in fata Porsche-ului lui Paul Allen. Cu o avere estimata de Forbes la 22 miliarde dolari, Allen se mandreste cu un Porsche 959 Coupe din 1988. Dar pentru ca este o masina cu un grad mare de poluare, garajul miliardarului american adaposteste si un pick-up Mazda, tot din 1988.

Jim Walton, unul din mostenitorii Wal-Mart, al 23-lea in topul Forbes al celor mai bogati oameni din lume, conduce un pick-up Dodge Dakota vechi de 15 ani. Si sora sa, Alice Walton, miliardara la randul ei, impartaseste aceeasi pasiune pentru pick-up-uri, fiind posesoarea unui Ford F-150, mai tanar insa cu 14 ani decat cel al fratelui sau. Specialistii pun cumpatarea celor doi pe seama educatiei primite de la tatal lor, fondatorul Wal-Mart. Afacerea pe care o conduc miliardarii are si ea o influenta destul de mare asupra obiceiurilor de consum.

Un bun exemplu in acest sens este cel al lui Ingvar Kamprad, parintele Ikea, care si-a construit imensa avere axandu-se pe un comertul de tip low-cost. Miliardarul suedez este fidel de 15 ani aceleiasi masini, un Volvo, dara nici clientii Ikea nu conduc Bentley-uri sau Rolls-Royce-uri.Un lucru este cert insa, cu cat inainteaza in varsta, miliardarii isi redefinesc valorile, principiile si prioritatile, dedicandu-se mai degraba actelor de caritate.

Citeste si:

Warren Buffett - 52 miliarde dolari
Masina: Cadillac DTS din 2006
Buffet si-a scos la licitatie Lincoln Town Car din 2001 cu numarul de inamtriculare "Thrifty", in traducere libera "Econom", anul trecut in iunie, in scop caritabil. Masina care i-a luat locul este tot una americana, un Cadillac DTS din 2006. Se pare ca Buffet a fost atat de impresionat de un interviu al CEO-ului de la General Motors incat l-a sunat imediat pentru a-si comanda Cadillac-ul.

Ingvar Kamprad - 33 miliarde dolari
Masina: Volvo 240 GL din 1993
Fondatorul Ikea, o idee geniala cu care a spart tiparele vremii - mobila ieftina, de calitate, durabila si multifunctionala, Ingvar Kamprad este mandrul posesor al unui Volvo 240 GL, vechi de peste un deceniu. Miliardarul nu ezita ca din cand in cand sa mai ia si autobuzul, caz in care isi foloseste cartela de pensionar. Cu avionul zboara numai la clasa economica, chiar daca averea sa depaseste PIB-ul multor tari dezvoltate.

Jim Walton - 16,8 miliarde dolari
Masina: Dodge Dakota din 2002
Pe perioada adolescentei, Jim a muncit pentru tatal sau, maturand podeaua magazinului si aranjand produsele pe rafturile Wal-Mart. Astazi, desi conduce un imperiu de familie, a ramas credincios principiilor in care a fost crescut, iar masinile pe care le conduce spun multe despre educatia si valorile ce i-au fost insuflate: doua pick-up-uri (un Dodge Dakota din 2002 si un Chevrolet Silverado din 1999), o Acura Integra din 2000, un Mitsubishi Montero Sport din 1998 si un Cadillac din 1959.

Sergey Brin - 16,6 miliarde dolari
Masina: Toyota Prius
In calitate de co-fondator al imperiului Google, Sergey Brin si-a construit averea stand la curent cu noile tehnologii. Alegerea sa, o Toyota Prius, poate reflecta dorinta de a fi mereu in pas cu moda in materie de inovatie, reprezentata, in prezent, de tehnologiile ecologice. Mai mult decat atat, Brin este rezident intr-un stat in care manifestatiile impotriva incalzirii globale sunt la oridinea zilei. Modelul hibrid al producatorului nipon ales de Brin, dar si de multe alte personalitati publice, nu impresioneaza nici prin putere si nici prin design, ci prin eficienta consumului.

Steven Ballmer - 15 miliarde dolari
Masina: Lincoln Continental din 1998
Steven Ballmer, un miliardar produs de Microsoft, a crescut in Motor City, Detroit. Tatal sau a lucrat mai bine de 3 decenii pentru producatorul american Ford, astfel incat alegerea lui Ballmer, un Lincoln Continental din 1998, nu mai pare atat de ciudata. O masina destul de banala, am putea spune, dar macar se misca mai repede decat a lui Warren Buffett.