Articol publicat in Sotto, suplimentul auto-moto editat de Yuppy.

Lansat sub expresia "eleganta simplitatii", modelul Lincoln MKR are un design alcatuit din linii fluide si pare sa compenseze prin rafinament acolo unde nu poate garanta performanta. Construit pe platforma Ford Mustang D2C, modelul imbina materiale usoare (la interior) cu tehnologia fuel-saving, asigurata de motorul sau V6 twin-turbo de 3.5l, care anunta o noua generatie Twin ForceTM. Cu 415CP si un cuplu de 400Nm, acest motor se poate alimenta in mod clasic, cu benzina, cat si cu etanol E85.

Compania Ford incearca sa "resusciteze" brandul prin conceptul MKR, pe care insa nu il vom vedea in versiune de serie si nici ca prototip in Europa. Este un coupe cu patru usi, puternic si elegant, a carui grila frontala a fost inspirata de cea a modelului Lincoln Continental Cabriolet din 1941. Desi designerii Lincoln nu sunt printre cei mai originali, acest model este unul reusit, daca nu chiar interesant. Aspectul sau plane-like este conferit de sigla marcii Lincoln, reinterpretata pentru a simula niste aripi care se regasesc masive de o parte si de alta a partii frontale. Design-ul nu doar aminteste de Mercedes CLS, dar a si fost realizat cu dimensiuni interioare cat mai apropiate de cele ale coupe-ului german.

Citeste si:

Peter Horbury, director executiv The Americas Design, a declarat ca cele mai bune elemente de design au fost reinterpretate de-a lungul vremii, pentru a pastra linia si eleganta specifice brand-ului. Lincoln MKR este sofisticat, modern si un atlet de exceptie: foarte puternic si bine cladit, poate arata incredibil de bine si intr-un costum elegant.

MKR include transmisie cu sase viteze, ABS, sistem de control al tractiunii si sistem audio THX II. Are jante de 21 toli, acoperis din sticla in forma logo-ului Lincoln, iar consola centrala, dintre scaune, este realizata din lemn reciclabil. De altfel, intregul interior contine materiale "environmentally-friendly". Are 195.7 inchi lungime, 75.4 inchi latime si, desi spatele masiv, inclinat si plin ascunde un portbagaj spatios, este cea mai putin reusita parte a masinii.Lincoln va lanasa in 2008 modelul MKR, care va imprumuta multe elemente ale acestui concept.