Cei de la BMW isi pun mari sperante in aceasta varianta de caroserie a Seriei 1, pentru ca aceasta, spun ei, este inspirata de liniile legendarului model 2002, care a conturat un segment de nisa, acum aproape 40 de ani.Designerii constructorului german au reusit obtinerea unor proportii armonioase si fluide, astfel incat Seria 1 Coupe nu arata ca un hatchback caruia i s-a adaugat un portbagaj. Liniile laterale sunt extrem de dinamice datorita numeroaselor protuberante, iar partea din spate este marcata de stopurile originale si de eleronul profilat pe capota. De altfel coupe-ul este cu 130 mm mai lung decat versiunea hatchback, in conditiile in care ampatamentul a ramas acelasi (2.660 mm). Seria 1 Coupe nu a impresionat la spatiu interior in clasa compacta, asa ca si coupe-ul este destinat transportului, in conditii de confort, a patru persoane.

Din punct de vedere tehnic, Seria 1 Coupe este unul dintre cele mai avansate modele din segmentul premium al clasei compacte. Asta chiar si daca ne referim doar la motoarele disponibile. De departe cel mai tentant model pentru maniacii vitezei este 135i. Dotat cu un propulsor cu 6 cilindri in linie, supraalimentat cu doua turbocompresoare, care dezvolta 306 CP si 400 Nm, 135i Coupe accelereaza pana la 100 km/h in 5,3 secunde (cu 0,1 secunde mai mult decat vechiul M3) si ajunge la 250 km/h.

Si cei ce vor diesel vor putea profita de platforma tehnica foarte sportiva a Seriei 1 Coupe. BMW ofera si motorul de 2 litri (177 CP), care afiseaza un consum mediu de 4,8 l/100 km, dar si noul propulsor turbodiesel cu doua turbine. La o capacitate de 2 litri acesta livreaza 204 CP si face ca masina sa scoata 7 secunde pana la 100 km/h. Viteza maxima este de 238 km/h, iar consumul mediu este de doar 5,2 l/100 km.Toate modelele Coupe pentru piata europeana vor dispune de Brake Energy Regeneration, un sistem care incarca bateria din fortele rezultate din franare, lasand astfel posibilitatea decuplarii alternatorului in anumite situatii.

Citeste si:

Modelele cu cutie de viteze manuala vor putea fi echipate cu sistemul Auto Start Stop, care permite oprirea automata a motorului cand soferul trece schimbatorul in punctul mort si ia piciorul de pe ambreiaj. Asta pentru economie de combustibil si scaderea emisiilor de noxe. Pentru a porni, complet automat, este nevoie doar ca soferul sa apese pedala de ambreiaj, sistemul intelegand prin aceasta plecarea de pe loc.Si sistemul de asistare electrica a directiei se decupleaza atunci cand soferul nu face miscari dese ale volanului, astfel ca, in linie dreapta, se economiseste energie.

BMW a operat schimbari si la diferential, acesta functionand mai silentios si mai bine datorita faptului ca atinge temperatura optima mai repede, gratie nivelului mai mic de ulei.Seria 1 Coupe va fi disponibil la vanzare incepand cu anul viitor. BMW 135i va fi introdus si pe piata din Statele Unite, unde va fi modelul de intrare in gama constructorului german.