Pentru amatorii de lux, piata nu ofera prea multe alternative in alegerea unui automobil care sa indeplineasca ambele criterii. Revista americana Forbes a realizat un top cu cele mai ecologice si economice automobile din segmentul premium.

Toyota, producatorul cu cea mai pregnanta abordare a hibrizilor, puncteaza pe segmentul automobilelor de lux ecologice prin divizia sa Lexus. Modelele hibride RX400h si GS460h au fost nominalizate de J.D. Power in topul pe 2007 al celor mai putin daunatoare automobile pentru mediu. SUV-ul RX400h este dotat cu un motor de 3.3 litri pe benzina plus inca doua motoare electrice, ce furnizeaza in total 288 de cai, reusind un consum mixt de 8,1 litri la suta de kilometrii si emitand 192 g/km CO2. Limuzina GS450h are atat un consum mixt mai mic, de doar 7,9 litri la suta, dar si emisii mai reduse, de 182 g/km CO2, fara a sacrifica insa performantele dinamice ale motorului V6 pe benzina de 3,5 litri si 218 cai.

Americanii nu s-au lasat mai prejos si au anuntat ca modelul Cadillac Escalade, unul dintre cele mai poluante SUV-uri din lume, va fi disponibil si in varianta hibrida incepand cu 2009. Viitorul model va consuma cu 25% mai putin combustibil decat Escalade-ul actual. Secretul consta in folosirea a doar 4 cilindri, disponibili pe motorul V8, la sarcini scazute sau rularea doar pe motoarele electrice la viteze mici. Producatorii de automobile de lux europeni propun o alta varianta la stringenta problema a cresterii eficientei consumului de combustibil, si anume motoarele diesel. Fata de motoarele Otto acestea reusesc un consum imbunatatit cu 30%, oferind performante similare. Generatiile actuale de motoare pe motorina au evoluat considerabil fata de cele lenese, zgomotoase, care lasau nori de fum la plecarile de pe loc. Acceleratiile sunt acum la fel de agresive, iar singurul lucru pe care il mai pastreaza in comun cu predecesorii fiind economia de combustibil.

Mercedes-Benz E320 Bluetec a castigat anul acesta titlul de cea mai ecologica masina, acordat in urma deliberarii mai multor jurnalisti din cadrul publicatiilor de profil. Motorul V6 diesel de 3 litri dezvolta o putere maxima de 210 cai, reusind un consum mixt de doar 6,7 litri la suta si o autonomie de aproape 1200 de km.

Citeste si:

Audi anunta implementarea unei tehnologii diesel mult imbunatatite fata de actuala, Q7 fiind unul din modelele ce va veni echipat cu noul propulsor TDI de 3 litri. V6-le va produce aproape 250 si un cuplu senzational de 550 Nm. Este de asteptat ca aceasta tehnologie sa indeplineasca super-stricta norma de emisii Euro 5 ce va fi introdusa incepand cu 2010.

In topul realizat de Forbes o singura pozitie este ocupata de automobilele alimentate de combustibili alternativi cum ar fi etanolul (alcoolul cereal): Saab-ul BioPower 100 Concept, derivat din modelul de serie 9-5. Acest concept ofera o putere cu pana la 20% mai mare decat echivalentul pe benzina, dezvoltand 260 de cai si sprintand pana la 100 km/h in doar 6 secunde. In cazul acestei versiuni puterea mai mare nu are ca pret emisii soprite de gaze cu efect de sera, ba din contra inseamna combaterea aproape in totalitate a emisiilor rezultate din arderea combustibilor fosili, atat de daunatoare pentru mediul inconjurator.

Singurul automobil electric care a reusit sa-si faca loc in topul Forbes este Tesla Roadster. Modelul fabricat la uzinele Lotus din Marea Britanie demonstreaza ca sportivitatea nu inseamna numai un consum exorbitant si emisii ridicate, roadsterul fiind capabil sa atinga suta in doar 4 secunde si oferind un cuplu superior motoarelor cu combustie interna. Autonomia este de 300 de kilometri la o singura incarcare, doar daca exploatarea nu presupune liniute in miez de noapte.

Dintre modelele actuale nominalizate in topul Forbes fac parte Mini Cooper Convertible si Volvo C30. Fasnetul model britanic echipat cu motorul de 1.6 in 4 cilindri reusind un consum de 5,5 in regim mixt si emisii de 136 g/km de CO2. Suedezii foarte constiinciosi in ceea ce priveste protectia mediului, au reusit sa fabrice propriul model de clasa mica din materiale reciclabile folosite in proportie de 98% la constructia masinii.