Vanzarile marcilor Jaguar, BMW si Porsche au scazut cu 52%, 27%, respectiv 13% in prima luna a anului, fata de perioada similara a nului trecut. In mod surprinzator, exclusivistul brand Ferrari, care se mandreste cu o lista de asteptare de aproximativ doi ani, se confrunta cu aceeasi problema, inregistrand o scadere a volumului vanzarilor in luna ianuarie a acestui an. Oficialii companiei sustin insa ca aceasta scadere este nu numai una prevazuta, ci si una planuita de catre specialistii faimoasei marci italiene.

Potrivit datelor furnizate de Autodata, vanzarile inregistrate de Ferrari in luna ianuarie au scazut cu 22% fata de aceeasi perioada a anului trecut, si asta in conditiile in care "pentru Ferrari urmeaza un an extrem de incarcat, cu liste de asteptare intre 18 si 24 de luni", conform reprezentantilor marcii italiene.

Se pare ca va trebui sa asteptam si rezultatele pe februarie si martie pentru a vedea daca scaderea vanzarilor de la inceputul lui 2008 a fost o consecinta previzibila a cererii extrem de ridicate de la sfarsitul anului 2007. Totusi, diminuarea vanzarilor si in cazul altor marici de lux precum Porsche sau BMW anunta un an dificil pe piata automobilelor de lux.