1 / 5

De ce iubim parfumurile?

Contrar limbajului, memoria olfactiva nu poate fi denaturata de concepte. Efectul unui parfum, al unei miresme este puternic si imediat. Unul din profesorii Institutului de Moda si Tehnologie din New York subliniaza ca memoria olfactiva rezista mai mult in timp fiind capabila sa inregistreze in acelasi timp nu numai parfumul, ci si contextul senzorial si emotional care il insoteste si o caracterizeaza. Daca privim istoria celor mai faimoase parfumuri putem obeserva ca in majoritatea cazurilor cel care le-a creat a pastrat in minte un anumit moment din copilarie, adolescenta sau o intamplare care l-a marcat. De exemplu Jean – Paul Guerlain isi aminteste ca prima mireasma pe care a pastrat-o in memorie a fost aceea a unei tarte cu capsuni facuta de mama sa pentru aniversarea de patru ani.

La granita dintre imaginatie si glamour


Comenteaza articolul

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Wall-Street incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.

Articole recomandate