Lakshmi Mittal a fost desemnat de revista Fortune "Omul de afaceri al anului 2004 in Europa", pentru "abilitatile sale de a imbina expertiza manageriala cu fler si excelent instinct in achizitii". "Nu poate fi vorba de noroc. Mittal a ajuns regele otelului pentru ca a zarit comoara acolo unde toti ceilalti au vazut doar fiare vechi", sustine Fortune.

Realizarile sale profesionale au fost recunoscute si de alte publicatii de prestigiu, care l-au declarat pe Mittal "Omul de afaceri al anului 2006" (Sunday Times) si "Omul anului 2006" (Financial Times).In trei decenii, Mittal reusit sa treaca de la o mica otelarie de familie care producea, 60.000 de tone pe an la un adevarat imperiu, Arcelor Mittal Steel (din care detine 43,6%), singurul producator de otel cu adevarat global, prezent in 60 de tari. Arcelor Mittal Steel, responsabil pentru 10% din cantitatea totala de otel produsa la nivel mondial (110 milioane tone pe an), a luat nastere anul trecut, in urma unei fuziuni evaluate la 34 miliarde de dolari, dintre titanii Arcelor si Mittal Steel. Reteta succesului sau a fost una simpla: achizitii la pret scazut in tari in curs de dezvoltare, eficientizari drastice, oameni cheie bine motivati. Cu adevarat fantastica a fost si ascensiunea miliardarului indian, intr-un singur an, de pe locul 62 pe locul 3 in topul Forbes (2005) al celor mai bogati oameni din lume.