
Parfumurile sunt etichetate si in functie de sex. Esentele care imprima o nota feminina sunt cele florale (iasomie, trandafir, levantica) si orientale (arome puternice, de condimente si rasina), in timp ce parfumurile masculine au la baza esente aromatice, lemnoase si ciprate (de feriga, stejar, santal si lemn), ne-a marturisit AnaMaria Isip, brand manager Prestige Parfum. Urmand tendinta impusa de creatorii de moda care lanseaza mai multe colectii vestimentare pe an, marile case de parfumuri incearca sa aduca cu ceva nou in fiecare sezon, sa imbine esentele dupa retete cat mai sofisticate si mai neobisnuite. Editiile limitate, si in special de vara, au devenit deja o obisnuita in aceasta industrie a carei valoare a depasit anul trecut 30 miliarde de dolari, conform datelor Euromonitor.
Parfumul aduce intotdeauna un element de surpriza, datorita gradelor diferite de volatilitate ale substantelor aflate in compozitia sa. In primele minute se simt notele de varf, care sunt foarte puternice, dar se evapora rapid, lasand loc notelor mijlocii, mult mai delicate si care persista pana la cateva ore. Ultimele note, cele de baza sunt cele mai durabile, dezvaluind adevarata "personalitate" a parfumului.In plus acelasi parfum se simte in mod diferit de la o persoana la alta pentru ca reactioneaza cu uleiurile naturale specifice fiecarui corp in parte. Este si unul din motivele (alaturi de anotimp sau momentul zilei) pentru care alegerea perfecta, dintre cele sase categorii de esente de parfum - oriental, oceanic, lemons, fructat, floral sau verde, este destul de dificila. "In cazul celor mai multe parfumuri, aceste esente se combina, se intrepatrund, pentru un efect olfactiv complex" ne-a declarat AnaMaria Isip.
Cele mai scumpe parfumuri din lume
Cererea pentru obiecte sau esente exclusiviste a devenit din ce in ce mai mare si este deja o realitate faptul ca oamenii se arata din ce in ce mai interesati sa plateasca pentru asta.
Imperial Majesty, Clive Christian (500ml)$215.000

No.1, Clive Christian (30 ml)$2.150

Nici esenta obisnuita produsa sub semnatura lui Clive Christian nu este ieftina, insa mult mai accesibila...2.150 de dolari sticla (tot de cristal) de 30 ml. Ingredientele sunt insa dintre cele mai exotice si mai selecte: ylang ylang din Madagascar, vanilie din Tahiti si lemn de santal din India si radacina de iris.
Poivre, Caron $2.000

Casa Caron a luat fiinta in Paris, acum mai bine de 100 de ani. Poivre, creat pentru prima data in 1954, inseamna piper in limba franceza, numele dezvaluind o parte din reteta secreta: combinatia de piper negru si rosu.
No. 5, Chanel $1.850

Les Larmes Sacrees de Thebes, Baccarat$1.700

Baccarat, renumit pentru cristalurile sale scumpe, s-a decis sa intre si in industria parfumurilor la inceputul anilor '90, o mutare ce s-a dovedit a fi una inspirata. Au mai ramas doar cateva sticle (evident de cristal) din acest parfum cu iz vechi (aminteste de ritualurile din Egiptul Antic), toate la Roja Dove Haute Parfumerie din Harrods, Londra.Parfumul poate fi considerat fara indoiala drept cea mai profunda experienta senzoriala, un accesoriu obligatoriu in zilele noastre, pentru care cunoscatorii sunt dispusi sa plateasca o mica avere.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: