Genesis, noul inceput al lui Hyundai
Cu o forma exterioara moderna, artistic sculptata si liniile fine, dar bine definite, noul Genesis, dezvoltat sub numele de cod 'proiectul BH' timp de patru ani si pret de 600 milioane dolari, se impune ca o prezenta autoritara si sofisticata pe piata auto modiala. Folosind Mercedes E-Class, seria 5 de la BMW si Lexus GS drept jaloane ingineresti pentru programul Genesis, Hyundai a lasat in urma traditia de doua decenii a arhitecturii cu motor pe fata si actiune pe patru roti, adoptand o configuratie cu tractiune pe spate.
• 15 Ianuarie 2008 • YourMoney










1 / 10
Proces inovator de fabricare a caroseriei
2 / 10
Trenul de rulare
3 / 10
Transmisii avansate cu 6 trepte de viteza
4 / 10
Siguranta sporita
5 / 10
Siguranta sporita
6 / 10
Suspensii sportive inovatoare si sofisticate
7 / 10
Tehnologie avansata de iluminare
8 / 10
Tot la capitolul inovatie...
9 / 10
Tot la capitolul inovatie...
10 / 10
Modele
Caroseria Genesis prezinta un design impresionant, care ofera o rigiditate torsionala dinamica cu 12-14 % mai ridicata decat seriile BMW 5, Mercedes-Benz E-Class sau Lexus LS. Mai impresionant, Genesis obtine aceasta rigiditate crescuta la o greutate a caroseriei neechipate care este in fapt mai mica decat a competitorilor. Aceasta structura rigida a caroseriei a permis inginerilor de sasiu Hyundai sa atinga doua scopuri contradictorii: sa mentina o directie precisa si capacitati de manevrare excelente, in acelasi timp asigurand un zgomot redus si mai mult confort.
Genesis vine cu optiunea alegerii intre doua motoare: V-6 Lambda de 3,3 litri (262ps cu o rata de economie de combustibil de 10km la litru) si motorul mai mare din clasa V-6 de 3,8 litri (290ps si 9,6km per litru). In decursul anului, la acestea doua se va adauga noul motor de 4,8 litri V-8 Tao.
Pentru a maximiza puterea generata, motoarele V-6 Lambda folosesc Transmisia Variabila Continua, care permite cilindrilor sa respire eficient atat la o rata scazuta cat si inalta RPM. Ambele motoare V-6 au blocul motor si capetele de cilindri din aliaj de aluminiu usor, ceea ce asigura eficienta termica, si prezinta un lant de distributie care nu necesita intretinere. Desi prezinta o putere impresionanta, toate motoarele Genesis sunt, de asemenea, prietenoase pentru mediu si ating nivelele de atestare pentru vehiculele cu emisii foarte joase (ULEV).
Pentru a maximiza puterea generata, motoarele V-6 Lambda folosesc Transmisia Variabila Continua, care permite cilindrilor sa respire eficient atat la o rata scazuta cat si inalta RPM. Ambele motoare V-6 au blocul motor si capetele de cilindri din aliaj de aluminiu usor, ceea ce asigura eficienta termica, si prezinta un lant de distributie care nu necesita intretinere. Desi prezinta o putere impresionanta, toate motoarele Genesis sunt, de asemenea, prietenoase pentru mediu si ating nivelele de atestare pentru vehiculele cu emisii foarte joase (ULEV).
Puterea este transmisa catre rotile din spate prin intermediul unei transmisii automate cu 6 trepte de viteza Aisin SHIFTRONIC cu convertor de cuplu cu sistem de blocare si raport overdrive. Transmisia ofera schimbari de viteze line si rapoarte adecvate specificatiilor ambelor motoare si include o a sasea viteza cu raport de multiplicare subunitara (overdrive) pentru marirea silentiozitatii si eficientei consumului la navigarea pe autostrada. Soferii au acces la echipamentul SHIFTRONIC prin mutarea selectorului de viteze la un nivel separat. Prin impingerea sau tragerea selectorului se va putea schimba viteza in mod secvential, marindu-se capacitatea de control a masinii. Un afisaj LCD de pe panoul de bord indica in mod vizibil treapta de viteza folosita.
Genesis continua traditia Hyundai de standardizare a tehnologiei de siguranta activa, precum Controlul Electronic al Stabilitatii (ESC), opt airbag-uri si tetiere active.
Cele opt airbag-uri ale Genesis includ avantajul airbag-urilor frontale duale, al airbag-urilor pe fata si spate montate in scaune pentru impacte laturale si airbag-urilor tip cortina laterale, montate pe tavan pentru ocupantii locurilor din fata si spate.
Un sistem electronic activ pentu tetiere isi face debutul cu Genesis. Hyundai este primul brand popular care ofera tetiere electronice active fata, ceea ce reprezinta o imbunatatire fata de sistemele de tetiere activate mecanic. Pana acum, tetierele electronice active puteau fi gasite numai la anumite modele Mercedes-Benz, BMW si Lexus.
Cele opt airbag-uri ale Genesis includ avantajul airbag-urilor frontale duale, al airbag-urilor pe fata si spate montate in scaune pentru impacte laturale si airbag-urilor tip cortina laterale, montate pe tavan pentru ocupantii locurilor din fata si spate.
Un sistem electronic activ pentu tetiere isi face debutul cu Genesis. Hyundai este primul brand popular care ofera tetiere electronice active fata, ceea ce reprezinta o imbunatatire fata de sistemele de tetiere activate mecanic. Pana acum, tetierele electronice active puteau fi gasite numai la anumite modele Mercedes-Benz, BMW si Lexus.
Genesis este dotata cu opt senzori cu ultrasunete amplasati pe amortizoarele fata si spate. Senzorii, impreuna cu camera din spate, detecteaza cat de aproape sunt obiectele la parcare. Distanta este indicata pe un ecran in-dash si de un semnal sonor de avertizare.
Sistemul Smart Cruise Control al masinii Genesis foloseste radarul cu senzori de detectie fata. Smart Cruise Control ajusteaza viteza autovehiculului in vederea mentinerii distantei fata de vehiculul din fata pe aceeasi banda.
Genesis este oprit de franele cu disc la patru roti, cu sistem anti-blocare si Brake Assist si Electronic Brake Distribution. Rotoarele din fata de 12,6 inch au etriere cu un singur piston iar franele din spate au rotoare de 12,4 inch cu un singur piston la modelele V6.
Sistemul Smart Cruise Control al masinii Genesis foloseste radarul cu senzori de detectie fata. Smart Cruise Control ajusteaza viteza autovehiculului in vederea mentinerii distantei fata de vehiculul din fata pe aceeasi banda.
Genesis este oprit de franele cu disc la patru roti, cu sistem anti-blocare si Brake Assist si Electronic Brake Distribution. Rotoarele din fata de 12,6 inch au etriere cu un singur piston iar franele din spate au rotoare de 12,4 inch cu un singur piston la modelele V6.
Genesis vine cu un design al suspensiilor printre cele mai sofisticate si rafinate, cu orice pret. Suspensia fata cu cinci articulatii este dispusa cu brate superioare si inferioare, facand legatura intre rotile din fata si sasiu. Acest ansamblu articulat in mod artistic creeaza un ax virtual ce reduce simtitor vibratiile nedorite ale volanului si imbunatateste raspunsul. Suspensia independenta pe spate cu cinci articulatii, este la fel de sofisticata, permitand o geometrie precisa pentru o experienta si manevrabilitate incredibile. Performantele suspensiilor avansate pe fata si spate sunt maximizate de sistemul de blocare diferential (ASD). Tehnologia ASD optimineaza contactul cu suprafata drumului, imbunatateste confortul la rulare, permitand un control ridicat al corpului / rotilor, fara compromiterea manevrabilitatii.
Genesis este dotata cu faruri Xenon cu reglarea intensitatii luminoase (HID). Avantajele becurilor HID constau in cresterea luminozitatii, asigurarea unei lumini asemnatoare celei din timpul zilei si un consum redus de energie.
Farurile prezinta, de asemenea, un sistem de autoreglare care mentine constant nivelul fasiculului de lumina, indiferent daca vehiculul este incarcat cu pasageri sau cu marfa. Farurile din fata pivoteaza automat pentru o mai buna vizibilitate periferica la curbe.
Farurile prezinta, de asemenea, un sistem de autoreglare care mentine constant nivelul fasiculului de lumina, indiferent daca vehiculul este incarcat cu pasageri sau cu marfa. Farurile din fata pivoteaza automat pentru o mai buna vizibilitate periferica la curbe.
• Sistem de informare a soferului cu hard disk de 30GB si un sistem prietenos multimedia jog, control al rotilor care asigura controlul aproape instantaneu al navigatiei, sistem audio (CD/DVD/MP3 sistem audio personal de tip i-Pod), telefon celular cu conectivitate Bluetooth, televiziune DMB. Software-ul functiilor DIS poate fi actualizat, proprietarii Genesis avand acces usor si rapid la cele mai noi trasaturi si imbunatatiri;
• Sistem audio surround marca Lexicon cu 17 difuzoare si amplificatoare cu 12 canale de 528W si tehnologie LOGIC 7. Rolls Royce Phantom si Hyundai Genesis sunt singurele automobile care ofera Lexicon;
• Sistem electronic de parcare: o simpla atingere a comutatorului activeaza/dezactiveaza frana de parcare;
• Sistem audio surround marca Lexicon cu 17 difuzoare si amplificatoare cu 12 canale de 528W si tehnologie LOGIC 7. Rolls Royce Phantom si Hyundai Genesis sunt singurele automobile care ofera Lexicon;
• Sistem electronic de parcare: o simpla atingere a comutatorului activeaza/dezactiveaza frana de parcare;
• Franele cu autoblocare elimina in momentul opririi necesitatea pastrarii de catre sofer a unei presiuni constante pe pedala de frana; franele sunt eliberate automat in momentul actionarii pedalei de deblocare;
• Sistemul Smart Cruise Control foloseste unde radar in vederea mentinerii unei distante sigure de conducere atunci cand este activata trasatura de cruise control;
• Smart Key Technology cu senzor de proximitate care permite soferului sa porneasca sau sa opreasca motorul la simpla "apasare" a unui buton;
• Sistem electronic artistic sportiv de suspensii Sachs care modifica inaltimea vehiculului in vederea optimizarii aerodinamicii si imbunatatirii aderentei la sol la rularea cu mare viteza;
• Sistemul Smart Cruise Control foloseste unde radar in vederea mentinerii unei distante sigure de conducere atunci cand este activata trasatura de cruise control;
• Smart Key Technology cu senzor de proximitate care permite soferului sa porneasca sau sa opreasca motorul la simpla "apasare" a unui buton;
• Sistem electronic artistic sportiv de suspensii Sachs care modifica inaltimea vehiculului in vederea optimizarii aerodinamicii si imbunatatirii aderentei la sol la rularea cu mare viteza;
Genesis este disponibil in trei modele: Grand, Luxury si Royal. Pretul in moneda coreeana pentru modelul standard de plecare dotat cu motor Lambda de 3,3 litri incepe de la 40,5 milioane won (44.000 dolari cu taxe incluse, calculat la rata de schimb de 920 won per USD) si ajunge cu modelul Royal la 52,8 milioane won (57.400 dolari), respectiv 58,3 milioane cu VIP pack (63.400 dolari).
Genesis este acoperita de o garantie de trei ani bara-la-bara in limita a 60.000 km si o garantie de cinci ani pentru trenul de rulare in limita a 100.000 km, iar proprietarii Genesis devin membri ai clubului exclusivist Genesis Purple Club, care promite sa ofere programe de lux privind asistarea clientilor.
Genesis este acoperita de o garantie de trei ani bara-la-bara in limita a 60.000 km si o garantie de cinci ani pentru trenul de rulare in limita a 100.000 km, iar proprietarii Genesis devin membri ai clubului exclusivist Genesis Purple Club, care promite sa ofere programe de lux privind asistarea clientilor.
Te-ar putea interesa si: