Google, locul 1 la puterea brandului

Google se plaseaza pe prima pozitie in topul mondial al celor mai valoroase branduri, valoarea marcii avansand in 2008 cu 30% fata de anul trecut, la 86 de miliarde de dolari (54 miliarde euro), potrivit unui studiu Millward Brown, citat de wall-street.ro.

Google a detronat General Electric, brand estimat la o valoare de 71,4 miliarde de dolari (44,9 miliarde euro), pentru prima pozitie a topului.

Pe urmatoarele locuri se claseaza Microsoft (44,65 mld. euro), Coca-Cola (36,6 mld. euro) si China Mobile (36 mld. euro), potrivit topului BrandZ, al Millward Brown.

“Pozitia companiei Google se datoreaza performantelor sale financiare si valorii pe care si-a pastrat-o in timp”, a declarat Peter Walshe, account director Millward Brown.

Primele cinci pozitii au fost ocupate de aceleasi branduri ca in anii trecuti, intrucat fiecare companie a aratat o crestere a valorii sale pe parcursul acestui an, intre 15 si 39%, arata The Guardian, citat de Wall-Street.

Valoarea companiei IBM a crescut cu 65% in acest an, la 55,3 mld. de dolari (34,8 mld. euro), ceea ce a dus compania tehnologica mai sus cu trei locuri in topul BrandZ al Millward Brown, pe locul sase.

Apple a intrat pentru prima data in top 10, situandu-se pe locul sapte, cu o crestere masiva a valorii sale (de 123%), de pana la 55,2 mld. de dolari (34,7 mld. euro).

McDonald's a inregistrat o crestere de 49%, ajungand pe al optulea loc, cu o valoare de 49,9 mld. de dolari (31,4 mld. euro), in timp ce valoarea marcii Nokia a crescut cu doar 39%, ajungand pe locul noua, cu o valoare de 43,9 mld. de dolari (27,6 mld. euro).

Marlboro, cea mai cunoscuta marca de tigari din lume, a fost singurul brand care a scazut in cadrul primelor zece pozitii, de pe locul patru pe pozitia a zecea cu o scadere de 5% a valorii brandului, pana la 37,3 mld. de dolari (23,4 mld. euro).
Operatorul de telefonie mobila, Vodafone, a fost catalogat drept cel mai popular brand din Marea Britanie, crescand cu 75%, pana la 36,9 mld. de dolari (23,2 mld. euro).

Millward Brown chestioneaza 50.000 de branduri din toata lumea, si este o agentie de cercetare de piata specializata in advertising, marketing si comunicare, media si cercetari despre branduri, cel mai important studiu al sau fiind BrandZ.

Sursa: Wall-Street
Autor: Alexandra Teodorescu


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea YourMoney »



Setari Cookie-uri