Scuderia Spider: Cel mai rapid Ferrari decapotabil pe circuitul Fiorano
Ferrari sufera inca dupa ce a fost la doua viraje distanta de titlul la piloti in acest sezon de Formula 1, dar italienii incearca sa ia partea buna a lucrurilor si sa se concentreze pe sezonul 2009. In acest context prezinta intr-un stil aparte versiunea cabrio a modelului F430 Scuderia.
• 19 Noiembrie 2008 • YourMoney




1 / 4
Recent, Ferrari a prezentat o noua vesiune a lui F430, Scuderia Spider,
2 / 4
Lansarea oficiala a avut loc la Mugello, in prezenta presedintelui
3 / 4
Motorul este acelasi V8 de 4,3 litri, aspirat si produce 510 CP/8.500
4 / 4
Cu toate ca Scuderia Spider 16M nu este putin mai greu decat coupe-ul
Recent, Ferrari a prezentat o noua vesiune a lui F430, Scuderia Spider, model care omagiaza obtinerea titlului la constructori in Formula 1.
Coupe-ul 430 Scuderia este unul dintre cele mai performante Ferrari-uri actuale, nici macar bolizii Ferrari mai mari si mai puternici neputandu-i rezista pe un tur de circuit.
Versiunea Spider are aceleasi ambitii si nu este doar un Scuderia decapotabil, ci a fost conceputa special pentru celebrarea titlului la constructori in F1, al 16-lea din istoria Ferrari, asa ca numele complet este Scuderia Spider 16M.
Coupe-ul 430 Scuderia este unul dintre cele mai performante Ferrari-uri actuale, nici macar bolizii Ferrari mai mari si mai puternici neputandu-i rezista pe un tur de circuit.
Versiunea Spider are aceleasi ambitii si nu este doar un Scuderia decapotabil, ci a fost conceputa special pentru celebrarea titlului la constructori in F1, al 16-lea din istoria Ferrari, asa ca numele complet este Scuderia Spider 16M.
Lansarea oficiala a avut loc la Mugello, in prezenta presedintelui Ferrari - Luca di Montezemolo, a celor doi piloti - Kimi Raikkonen si Felipe Massa si a lui Stefano Domenicali.
Scuderia Spider 16M mizeaza, ca si coupe-ul, pe reducerea greutatii pentru cresterea performantelor dinamice, dar pentru ca vorbim de un cabrio, Scuderia Spider 16M a pierdut doar 80 kg fata de F430 Spider. Inginerii nu au putut reduce si mai mult greutatea pentru ca au fost nevoiti sa rigidizeze mai mult caroseria, fata de cat au facut-o la coupe-ul Scuderia.
Scuderia Spider 16M mizeaza, ca si coupe-ul, pe reducerea greutatii pentru cresterea performantelor dinamice, dar pentru ca vorbim de un cabrio, Scuderia Spider 16M a pierdut doar 80 kg fata de F430 Spider. Inginerii nu au putut reduce si mai mult greutatea pentru ca au fost nevoiti sa rigidizeze mai mult caroseria, fata de cat au facut-o la coupe-ul Scuderia.
Motorul este acelasi V8 de 4,3 litri, aspirat si produce 510 CP/8.500 rpm. Cuplul maxim de 470 Nm este dezvoltat la o turatie la care unele masini normale dezvolta puterea maxima - 5.250 rpm.
Raportul putere/greutate este de 2,6 kg/CP (in cazul coupe-ului acest raport este de 2,45 kg/CP), iar turatia maxima a propulsorului este limitata electronic la 8.640 rpm.
Raportul putere/greutate este de 2,6 kg/CP (in cazul coupe-ului acest raport este de 2,45 kg/CP), iar turatia maxima a propulsorului este limitata electronic la 8.640 rpm.
Cu toate ca Scuderia Spider 16M nu este putin mai greu decat coupe-ul Scuderia, acceleratia 0-100 km/h este identica - 3,7 secunde, viteza maxima fiind de 315 km/h. Acest aspect se datoreaza si transmisiei cu 6 trepte si legaturi stranse cu cea utilizata in Formula 1. In cazul in care va intereseaza consumul celui mai rapid cabrio Ferrari pe circuitul de la Fiorano, acesta este de 15,7 litri/100 km, dar este extrem de putin probabil ca vreunul dintre clienti sa-l atinga vreodata.
Scuderia Spider 16M va fi produs in doar 499 exemplare, conform "politicii" celor de la Ferrari de a produce cel putin o masina in minus fata de cat cere piata.
Sursa: Sotto
Scuderia Spider 16M va fi produs in doar 499 exemplare, conform "politicii" celor de la Ferrari de a produce cel putin o masina in minus fata de cat cere piata.
Sursa: Sotto
Te-ar putea interesa si: