Parfumurile personalizate, un nou trend in industria luxului
Cei mai mari producatori de parfum din lume lanseaza acum pe piata peste trei sute de noi sortimente pe an, mai mult decat numarul parfumurilor lansate in perioada 1970-1980, intampinand astfel apetitul imens al cumparatorilor pentru noutate, dupa cum ne informeaza Herald Tribune.
• 8 Decembrie 2008 • YourMoney





1 / 5
Piata parfumurilor de lux
2 / 5
Parfumuri personalizate
3 / 5
Procesul de creare
4 / 5
Parfumuri personalizate: Preturi
5 / 5
Dezvoltarea conceptului
Pe baza vanzarilor de anul trecut, ale celor mai mari tari producatoare de parfumuri din lume, Statele Unite ale Americii si Franta, valoarea acestei piete se ridica la aproape opt miliarde euro, doar la categoria prestige, conform lui Karen Grant, analist al industriei de frumusete la NPD Group, companie de cercetare a pietei, cu sediul in New York.
In cadrul categoriei Prestige, parfumurile personalizate reprezinta “un segment restrans dar extrem de dinamic, a carui crestere de doua cifre depaseste cresterea totala a industriei parfumurilor”, adauga Karen Grant.
In cadrul categoriei Prestige, parfumurile personalizate reprezinta “un segment restrans dar extrem de dinamic, a carui crestere de doua cifre depaseste cresterea totala a industriei parfumurilor”, adauga Karen Grant.
Brand-urile de lux sau cele ale designerilor se vand bine in continuare pe piata parfumurilor, insa trend-ul aromelor personalizate se raspandeste si in acest domeniu.
“Fara a lua in considerare pretul, clientii cauta tot mai mult un parfum unic, care sa-i diferentieze de ceilalti”, declara Ladan Lari, director de design la L'Oréal.
De asemenea, Mathilde Laurent, specialist in domeniu la boutique-ul Cartier din Rue de la Paix, Paris, considera ca “parfumul reprezinta un mesaj pe care fiecare il transmite, expresia propriei personalitati.”
“Incercam sa-i ajutam pe clientii nostri sa-si exprime propria personalitate printr-un parfum creat special pentru ei”, adauga Mathilde Laurent, care face parte din “familia” Cartier din anul 2005, atunci cand compania a inaugurat primul magazin de acest tip.
Cartier s-a lansat pe piata parfumurilor in 1981, iar acest nou serviciu oferit clientilor are scopul de a transpune si in acest domeniu traditia sa in industria bijuteriilor.
“Fara a lua in considerare pretul, clientii cauta tot mai mult un parfum unic, care sa-i diferentieze de ceilalti”, declara Ladan Lari, director de design la L'Oréal.
De asemenea, Mathilde Laurent, specialist in domeniu la boutique-ul Cartier din Rue de la Paix, Paris, considera ca “parfumul reprezinta un mesaj pe care fiecare il transmite, expresia propriei personalitati.”
“Incercam sa-i ajutam pe clientii nostri sa-si exprime propria personalitate printr-un parfum creat special pentru ei”, adauga Mathilde Laurent, care face parte din “familia” Cartier din anul 2005, atunci cand compania a inaugurat primul magazin de acest tip.
Cartier s-a lansat pe piata parfumurilor in 1981, iar acest nou serviciu oferit clientilor are scopul de a transpune si in acest domeniu traditia sa in industria bijuteriilor.
“Ma ocup personal de fiecare detaliu in parte, de la interviul initial pana la producerea efectiva a produsului, care poate sa dureze si un an. Atunci cand creezi o mireasma personalizata nu poti delega pe cineva din staff”, adauga Mathilde Laurent.
Realizand conceptul parfumului in totalitate, creatorul sau trebuie sa detina atat aptitudinile tehnice, cat si talentul de a combina o paleta de miresme, dar si o sensibilitate psihologica de a identifica memoria olfactiva a clientului.
“Analizam impreuna parfumurile asociate cu experiente importante din viata fiecarui client, femeie sau barbat, de la momente placute din copilarie, pana la imaginea pe care doreste sa o reflecte”.
Pentru realizarea operelor sale de arta, Mathilde Laurent foloseste doar ingrediente naturale.
“Caut mereu exceptionalul, combinatii atipice, nemaintalnite, iar provenienta florilor, raritatea lor, modul de extragere a esentelor si conditiile climatice din anul respectiv, toate aceste aspecte sunt luate in considerare”.
Realizand conceptul parfumului in totalitate, creatorul sau trebuie sa detina atat aptitudinile tehnice, cat si talentul de a combina o paleta de miresme, dar si o sensibilitate psihologica de a identifica memoria olfactiva a clientului.
“Analizam impreuna parfumurile asociate cu experiente importante din viata fiecarui client, femeie sau barbat, de la momente placute din copilarie, pana la imaginea pe care doreste sa o reflecte”.
Pentru realizarea operelor sale de arta, Mathilde Laurent foloseste doar ingrediente naturale.
“Caut mereu exceptionalul, combinatii atipice, nemaintalnite, iar provenienta florilor, raritatea lor, modul de extragere a esentelor si conditiile climatice din anul respectiv, toate aceste aspecte sunt luate in considerare”.
Parfumul este vandut clientului intr-o sticluta din cristal Baccarat, decorata cu aur sau in una dintre cele vintage de colectie, iar un astfel de parfum ajunge la pretul de 50.000-60.000 euro, un set mai mic, de calatorie, avand un pret de aproximativ 23.000 euro. Nu mai trebuie mentionat ca, pentru toate parfumurile de lux create, ingredientele raman secrete.
Printre marii producatori de parfumuri din lume care ofera astfel de servicii se numara si Guerlain, care face parte din grupul LVMH, unde un parfum personalizat costa 40.000 euro, iar sticluta din cristal Baccarat poate fi gravata, la alegere.
Printre marii producatori de parfumuri din lume care ofera astfel de servicii se numara si Guerlain, care face parte din grupul LVMH, unde un parfum personalizat costa 40.000 euro, iar sticluta din cristal Baccarat poate fi gravata, la alegere.
l'Artisan Parfumeur, una dintre cele mai cunoscute brand-uri in industria parfumurilor personalizate, planuieste sa lanseze in ianuarie o linie de parfumuri unice, Mon Numéro, producand doar un singur exemplar din fiecare parfum, care vor fi vandute in magazinul companiei din Paris.
Parfumurile vor fi create de catre Bertrand Duchaufour si vor fi comercializate in sticlute ale caror design este conceput de catre Pascale Riberolles, un maestru al obiectelor de lux din sticla.
Parfumurile vor fi create de catre Bertrand Duchaufour si vor fi comercializate in sticlute ale caror design este conceput de catre Pascale Riberolles, un maestru al obiectelor de lux din sticla.
Te-ar putea interesa si: