VW Golf GTI: Regele hothatch-urilor revine
Cea de-a sasea generatie a modelului Golf GTI, care a dat tonul hothatch-urilor se lanseaza zilele acestea in Germania, urmand ca saptamanile urmatoare masina sa debuteze pe mai toate pietele importante ale Europei.
• 25 Martie 2009 • YourMoney





1 / 5
GTI: A sasea generatie
2 / 5
Noutati la GTI
3 / 5
GTI: Performante
4 / 5
GTI: Consum
5 / 5
Amortizoare controlate electronic
Germanii spera ca noul GTI sa se ridice la inaltimea asteptarilor clientilor, avand in vedere ca vechea generatie a fost apreciata de acestia.
Toate acestea, cu atat mai mult cu cat a avut o editie de exceptie Golf GTI Edition 30 (lansat cu ocazia a 30 de ani de la debutul primei generatii GTI), al carei motor furniza 230 CP, cu 30 CP mai mult decat GTI-ul normal.
Toate acestea, cu atat mai mult cu cat a avut o editie de exceptie Golf GTI Edition 30 (lansat cu ocazia a 30 de ani de la debutul primei generatii GTI), al carei motor furniza 230 CP, cu 30 CP mai mult decat GTI-ul normal.
Noul model mizeaza pe un un motor cu aceeasi capacitate (2 litri), dar din familia TSI, care livreaza 210 CP. VW a vrut sa pozitioneze aceasta a sasea generatie intre puterea precedentului model (200 CP) si cea a editiei speciale (230 CP).
Chiar daca sunt doar 10 CP in plus, cei de la VW spun ca noul model demonstreaza din plin o evidenta crestere la capitolul performante. Si nu este vorba doar de cele dinamice, ci si de consum.
Chiar daca sunt doar 10 CP in plus, cei de la VW spun ca noul model demonstreaza din plin o evidenta crestere la capitolul performante. Si nu este vorba doar de cele dinamice, ci si de consum.
Cuplul maxim dezvoltat de motor este de 280 Nm, dar aceasta valoare este pusa in evidenta inca de la 1.700 rpm si este constatanta pana la 5.200 rpm. Acceleratia 0 -100 km/h este posibila in doar 6,9 secunde, iar un kilometru este parcurs, cu start de pe loc, in 27,3 secunde.
Datorita plajei de cuplu, noul GTI poate accelera de la 80 la 120 km/h in 7,5 secunde, in treapta a cincea. Aceeasi repriza este posibila in 9,5 secunde, in treapta a sasea. Viteza maxima este de 240 km/h, iar turatia motorului la aceasta viteza este de 5.900 rpm.
Datorita plajei de cuplu, noul GTI poate accelera de la 80 la 120 km/h in 7,5 secunde, in treapta a cincea. Aceeasi repriza este posibila in 9,5 secunde, in treapta a sasea. Viteza maxima este de 240 km/h, iar turatia motorului la aceasta viteza este de 5.900 rpm.
Standard este oferita o cutie de viteze manuala, cu 6 trepte, iar optional este disponibila una DSG, tot cu 6 trepte. Cutia de viteze DSG permite acelasi timp de accelerare de la 0 – 100 km/h si reduce cu doar 2 km/h viteza maxima.
Consumul mediu al noii generatii GTI este de 7,3 litri/100 km, sensibil mai bun decat cei 8 litri/100 km afisati de vechiul GTI sua decat cei 8,2 l/100 km ai editiei speciale (Edition 30). Oficialii VW spun chiar ca – teoretic – noul GTI poate ajunge la o autonomie de 750 km.
Consumul mediu al noii generatii GTI este de 7,3 litri/100 km, sensibil mai bun decat cei 8 litri/100 km afisati de vechiul GTI sua decat cei 8,2 l/100 km ai editiei speciale (Edition 30). Oficialii VW spun chiar ca – teoretic – noul GTI poate ajunge la o autonomie de 750 km.
Tinuta de drum se bazeaza pe amortizoare controlate electronic de sistemul (DCC) - Dynamic Chassis Control, care permite si selectarea a doua programe, Sport si Comfort, in functie de preferintele soferului.
Un alt sistem care contribuie mai ales la tractiune este XDS, acesta fiind un diferential blocabil electronic, parte integranta a sistemului de alunecare limitata a diferentialului, care lucreaza cu sistemul ESP.
Sursa: Sotto
Un alt sistem care contribuie mai ales la tractiune este XDS, acesta fiind un diferential blocabil electronic, parte integranta a sistemului de alunecare limitata a diferentialului, care lucreaza cu sistemul ESP.
Sursa: Sotto
Te-ar putea interesa si: