Capitale culturale ale lumii
In 2007, 898 milioane de oameni au fost numiti turisti in cautarea obiectivelor culturale, in comparatie cu anul 1995, cand numarul acestora era de 538 milioane, potrivit unui raport OECD. Raportul se numeste Impactul Culturii asupra Turismului si analizeaza importanta economica si sociala a culturii asupra turismului in diferite parti ale lumii. Forbestraveler ne prezinta orasele in care cultura vinde.
• 18 Ianuarie 2010 • YourMoney







1 / 7
Rio de Janeiro, Brazilia
2 / 7
Glasgow, Scotia
3 / 7
Barcelona, Spania
4 / 7
Helsinki, Finlanda
5 / 7
Michoacn, Mexico
6 / 7
Luxemburg
7 / 7
Peru
Proiectul "Favela-Bairro" in valoare de 180 milioane de dolari al orasului sud-american a fost lansat in anul 1995 si a reusit sa transforme mahalalele metropolei in cartiere, aducand facilitatile de baza in zonele defavorizate.
Astazi, Muzeul de Arta Moderna din Rio, impreuna cu binecunoscutele sale plaje Copacabana si Ipanema – modernizate in cadrul proiectului – atrag deopotriva turisti si oameni de afaceri.
Sursa foto: rio-de-janeiro.info
Astazi, Muzeul de Arta Moderna din Rio, impreuna cu binecunoscutele sale plaje Copacabana si Ipanema – modernizate in cadrul proiectului – atrag deopotriva turisti si oameni de afaceri.
Sursa foto: rio-de-janeiro.info
Dupa ce a fost numit Capitala Culturala Europeana in anul 1990, in Glasgow s-au readus la viata o multitudine de facilitati culturale, inclusiv Burrell Collection si s-a construit Muzeul de Arta Moderna.
Noile atractii turistice au reprezentat un motor al cresterii economice in regiune, astfel ca, pana in anul 2005, 30.000 de persoane au fost angajate in industria turismului din Glasgow. Momentan, orasul se concentreaza pe o noua initiativa de rebranding "Glasgow: Scotland With Style", care promoveaza zona ca fiind un loc ideal pentru oricine isi doreste sa locuiasca, sa munceasca, sa investeasca sau sa studieze aici.
Deasemenea, autoritatile orasului vor investi o suma de 300 milioane dolari in modernizarea cladirilor culturale si a altor proiecte din aceeasi arie de interes, in perioada 2006 – 2011.
Noile atractii turistice au reprezentat un motor al cresterii economice in regiune, astfel ca, pana in anul 2005, 30.000 de persoane au fost angajate in industria turismului din Glasgow. Momentan, orasul se concentreaza pe o noua initiativa de rebranding "Glasgow: Scotland With Style", care promoveaza zona ca fiind un loc ideal pentru oricine isi doreste sa locuiasca, sa munceasca, sa investeasca sau sa studieze aici.
Deasemenea, autoritatile orasului vor investi o suma de 300 milioane dolari in modernizarea cladirilor culturale si a altor proiecte din aceeasi arie de interes, in perioada 2006 – 2011.
Jocurile Olimpice de vara de la Barcelona au reprezentat un impuls neoficial pentru revitalizarea orasului din punctul de vedere al numarului de turisti.
Cu toate acestea, abia la inceputul anilor 2000 orasul a demarat o campanile de promovare a importantei istorice a operelor arhitectului Antoni Gaudi, opere specifice Barcelonei.
Cu toate acestea, abia la inceputul anilor 2000 orasul a demarat o campanile de promovare a importantei istorice a operelor arhitectului Antoni Gaudi, opere specifice Barcelonei.
Orasul scandinavic se autoproclama ca fiind cea mai creativa regiune a Europei, datorita faptului ca o mare pondere dintre locuitori sunt angajati in domenii ce presupun inovatie, precum cercetare, dezvoltare si tehnologia informatiei.
Helsinki isi multumeste atat locuitorii, cat si turistii insetati de cultura cu evenimente precum Tuska Open Air Metal Festival – un festival dedicat muzicii heavy metal, care are loc in inima orasului – sau Festivalul de Film de la Helsinki.
Sursa foto: wikipedia.org
Helsinki isi multumeste atat locuitorii, cat si turistii insetati de cultura cu evenimente precum Tuska Open Air Metal Festival – un festival dedicat muzicii heavy metal, care are loc in inima orasului – sau Festivalul de Film de la Helsinki.
Sursa foto: wikipedia.org
Arhitectura si minunile natural ale unui oras pot atrage turistii, insa nu ii vor tine intr-un loc pentru o perioada lunga de timp.
Acesta este motivul pentru care, Michoacán, un stat sudic al Mexicului, a trecut peste bogata sa cultura si mostenire naturala – incluzand situri arhitecturale, arhitectura hispanica, vulcani si alte frumuseti naturale – organizand in plus petreceri locale, festivaluri si vizite la muzee, cu scopul de a-si pastra turistii si a-i face sa cheltuiasca.
Sursa foto: michoacan-travel.com
Acesta este motivul pentru care, Michoacán, un stat sudic al Mexicului, a trecut peste bogata sa cultura si mostenire naturala – incluzand situri arhitecturale, arhitectura hispanica, vulcani si alte frumuseti naturale – organizand in plus petreceri locale, festivaluri si vizite la muzee, cu scopul de a-si pastra turistii si a-i face sa cheltuiasca.
Sursa foto: michoacan-travel.com
Chiar daca Luxemburgul este o tara mica, cu o populatie ce nu depaseste 500.000 de locuitori, a fost prima regiune non-oras numita Capitala Culturala Europeana in anul 2007.
Festivalurile au fost organizate pe durata intregului an, atragand 3,3 milioane de vizitatori care au crescut gradul de ocupara al hotelurilor cu 6% fata de anul 2006.
Evenimentele au adus 44 milioane de dolari economiei locale, cele mai cautate monumente turistice fiind Muzeul de Arta Moderna, inaugurat in 2006 si Filarmonica Luxemburg, o sala de concerte amplasata in mijlocul Luxemburgului.
Sursa foto: wikipedia.org
Festivalurile au fost organizate pe durata intregului an, atragand 3,3 milioane de vizitatori care au crescut gradul de ocupara al hotelurilor cu 6% fata de anul 2006.
Evenimentele au adus 44 milioane de dolari economiei locale, cele mai cautate monumente turistice fiind Muzeul de Arta Moderna, inaugurat in 2006 si Filarmonica Luxemburg, o sala de concerte amplasata in mijlocul Luxemburgului.
Sursa foto: wikipedia.org
Cunoscut atat pentru arta traditional si vestimentatia specifica zonei, cat si pentru biodiversitate si structuri antice unice in lume, turistii care vin in Peru sunt interesati in proportie de 93% de atractiile cultural.
Cu toate acestea, Peru-ul este diferit de alte destinatii cultural, adresandu-se in special tinerilor care cheltuie mai putin pe zi dar, stau pe perioade mai lungi de timp in tara sud-americana.
In plus, cei care detin un International Student Identity Card, beneficiaza de reduceri la majoritatea serviciilror.
Cu toate acestea, Peru-ul este diferit de alte destinatii cultural, adresandu-se in special tinerilor care cheltuie mai putin pe zi dar, stau pe perioade mai lungi de timp in tara sud-americana.
In plus, cei care detin un International Student Identity Card, beneficiaza de reduceri la majoritatea serviciilror.
Te-ar putea interesa si: