Cel mai economic sedan de lux – Mercedes S 250 CDI BlueEfficiency
Pana acum nu chiar multi ani, modelele din clasa de lux nu tineau cont de cata benzina inghit. Nu conta si se mergea pe ideea ca cine are bani sa cumpere o masina de lux, trebuie sa aiba bani de de benzina.
• 6 Octombrie 2010 • YourMoney



1 / 3
Producatorii incep sa se laude cu economia extrema de combustibil,
2 / 3
Mercedes S 250 CDI BlueEfficiency
3 / 3
Dotari
Chiar si cand au aparut motorizarile diesel pentru berlinele de lux, acestea aveau capacitati destul de mari si nu consumau chiar putin.
Au prinsa insa pentru faptul ca nu ajungeau nici la cei 30 l/100 km cat consumau V8-urile.
Acum, cursa nu mai este neaparat pentru cati mai multi cilindri si performante foarte bune cu orice cost. Producatorii incep sa se laude cu economia extrema de combustibil, chiar si la nivelul clasei de lux.
Am vazut, daca la nivelul claselor mai mici multe motoare puternice sunt deja foarte putin insetate, la varful piramidei – clasa de lux – n-au aparut pana cum valori record, adica niveluri de consum care sa rivalizeze cu cel al multor compacte cu motor de 1,4 litri pe care le tinem in fata blocului.
Au prinsa insa pentru faptul ca nu ajungeau nici la cei 30 l/100 km cat consumau V8-urile.
Acum, cursa nu mai este neaparat pentru cati mai multi cilindri si performante foarte bune cu orice cost. Producatorii incep sa se laude cu economia extrema de combustibil, chiar si la nivelul clasei de lux.
Am vazut, daca la nivelul claselor mai mici multe motoare puternice sunt deja foarte putin insetate, la varful piramidei – clasa de lux – n-au aparut pana cum valori record, adica niveluri de consum care sa rivalizeze cu cel al multor compacte cu motor de 1,4 litri pe care le tinem in fata blocului.
Ei bine, la Paris a debutat un astfel de model. Stiti ca BMW produce cel mai economic sedan de clasa medie, iar acum Mercedes vine cu cel mai economic sedan din clasa de lux. Care este si primul S-Klasse cu motor cu 4 cilindri.
Vorbim despre Mercedes S 250 CDI BlueEfficiency, sub a carui capota a fost montat propulsorul turbodiesel de 2,2 litri, cu 4 cilindri in linie. Da, se pierde din noblete prin faptul ca sub capota nu mai este cel putin un V6, dar in nici un caz nu putem spune ca se fac compromisuri la nivel de performante.
Vorbim despre Mercedes S 250 CDI BlueEfficiency, sub a carui capota a fost montat propulsorul turbodiesel de 2,2 litri, cu 4 cilindri in linie. Da, se pierde din noblete prin faptul ca sub capota nu mai este cel putin un V6, dar in nici un caz nu putem spune ca se fac compromisuri la nivel de performante.
Acest motor produce 204 CP si un excelent cuplu de 500 Nm, inca de la 1.600 rpm. S-Klasse este o masina grea, dar totusi acest motor, cuplat la cutia automata cu 7 trepte 7G-Tronic Plus, vine cu un consum mediu de doar 5,7 litri/100 km. Incredibil pentru un sedan de lux, nu?
Ba chiar si emisiile sunt execelente, doar 149 grame CO2/km. Masina mea consuma mai mult de atat, desi are un motor de 1,4 litri, pe benzina, de doua ori mai putin puternic si este o compacta de aproape doua ori mai usoara. Asta ca sa intelegem cat de mult a evoluat tehnologia, in special a motoarelor diesel.
Cititi continuarea pe Motorstory.ro
Ba chiar si emisiile sunt execelente, doar 149 grame CO2/km. Masina mea consuma mai mult de atat, desi are un motor de 1,4 litri, pe benzina, de doua ori mai putin puternic si este o compacta de aproape doua ori mai usoara. Asta ca sa intelegem cat de mult a evoluat tehnologia, in special a motoarelor diesel.
Cititi continuarea pe Motorstory.ro
Te-ar putea interesa si: