Fara indoiala, nu toti constructorii de automobile ofera tractiune integrala la modelele lor de mare volum. Nu si Volkswagen, unde tractiunea pe toate cele patru roti este disponbila la modelul Golf inca din urma cu 20 de ani. Pe langa acest exemplu, Volkswagen ofera tractiunea integrala (4MOTION) la Passat, Sharan, Touareg si Phaeton, precum si la Multivan, Caravelle si Transporter.

syncro la Golf

Aruncand o scurta privire in trecut, prima versiune de tractiun integrala a modelului Golf a aparut in 1986. Asa cum deseori a reusit in alte situatii, Volkswagen a facut ca o noua tehnologie sa fie disponibila publicului larg. Golf syncro a oferit multor conducatoi auto posibilitatea de a detine un automobil cu o tractiune optima chiar si in cele mai dificile conditii ale traseului.

syncro la Passat si Transporter

Passat Estate GT syncro, model cu tractiune integrala, fusese deja lansat cu doi ani inainte. Difereniialul central al sistemului compensa diferenta de viteza dintre rotile puntii fata si cele posterioare atunci cand automobilul vira. Pe suprafete alunecoase, diferentialul putea fi blocat pentru a asigura o tractiune optima pe ambele punti.

Pe de alta parte, aceasta a fost cea mai costisitoare forma de tractiune integrala; pentru a produce Golf syncro la un pret competitiv pentru piata, a fost gasita o solutie tehnica diferita. Din fericire, Volkswagen a dezvoltat tehnologia pentru modelul Transporter cu tractiune integrala, lansat in 1985, care s-a potrivit de minune si la Golf: cerentialul suplajul vascos. Acesta conecta tractiunea pe rotile din fata a modelului Golf - aproape nemodificata - cu diferentialul puntii spate syncro si functiona complet automat, fara a fi necesara vreo interventie din partea conducatorului auto. Lichidul cu silicon din diferential vascos permitea axelor frontala, respectiv posterioara sa vireze la viteze diferite la trecerea prin viraje. si cand era necesar, spre exemplu cand rotile fata se aflau pe gheata, aproape intreaga putere a motorului se transmitea la puntea spate.

Acelasi principiu ingineresc a fost adoptat ulterior pentru modelele cu motor amplasat frontal Transporter T4 si a treia generatie Golf. Cariera diferentialului vascos a continuat pana la introducerea sistemelor electronice de control a dinamicii automobilului - deosebit de rapide in reactii -, cum a fost ESP la Golf IV; in acelasi timp, numele syncro a disparut din denumirea modelelor.

4MOTION la Golf, Passat, Sharan si Multivan

Syncro a facut loc pentru un nou sistem cu un nou nume: 4MOTION. Modelul Golf - cea mai de succes masina a clasei compacta in Europa - imparte aceasta tehnologie cu Passat, Sharan, precum si cu Multivan sau rudele ei cele mai apropiate din punct de vedere tehnic, Caravelle si Transporter.

20 de ani de la primul Golf cu tractiune integrala