Fashion PC: Performanta si design high-end
Producatorii de PC-uri (desktop, laptop sau tablet PC) s-au axat pana acum pe fundamentarea deciziei de cumparare in special pe raportul calitate/pret, in prezent insa, designul conteaza la fel de mult si face toti banii. Lenovo, HP, Dell sau Asus se inspira din ce in ce mai mult din strategia Apple, care, ghidandu-se dupa sloganul 'Niciun detaliu nu este nesemnificativ' ('No detail too minor'), pune mare accent pe felul in care arata produsele sale.
• 8 Ianuarie 2008 • YourMoney





1 / 5
Pad-urile Lenovo
2 / 5
HP mizeaza pe Blackbird
3 / 5
Dell constientizeaza valoarea designului
4 / 5
Laptopuri de sezon de la Ego
5 / 5
Asus Lamborghini
Lenovo, al treilea producator mondial de PC-uri, va profita de Consumer Electronic Show (CES), Salonul de Tehnologie din Las Vegas, pentru a lansa cateva modele noi de laptopuri, mai usoare, mai sofisticate si mai colorate. Dupa ce anul trecut compania a adus anul trecut la Las Vegas ThinkPad-urile din seriile X60 si T60, Lenovo lanseaza anul acesta o provocare pentru HP si Dell prin notebook-urile IdeaPad. Laptopurile sunt echipate cu camere de 1,3 megapixeli si cu tehnologii de recunoastere a fetei, figura utilizatorului fiind astfel folosita drept parola pentru accesarea sistemului. Cel mai usor dintre modele, IdeaPad U110, cantareste putin peste un kilogram.
Rodul achizitiei integratorului de sisteme de gaming, Vodoo PC, de catre HP s-a vazut in luna septembrie, cand compania a lansat PC-ul Blackbird 002. Deginul extravagant al carcasei din aluminiu, de culoare neagra, impresioneaza din prima clipa. Aceasta este sustinuta de un picior din aluminiu care ajuta la o mai buna racire a componentelor. Pe langa design, HP a pus accent si pe usurinta cu care poate fi folosita unitatea centrala. Posesorul nu are nevoie de nicio surubelnita pentru a desface carcasa, putand accesa foarte rapid componentele din interior.
Si Dell incepe sa puna accent pe aspectul produselor scoase la vanzare. "Suntem in industria modei. Produsele pe care le vindem din ce in ce mai mult spun ceva depsre noi", sustine Michael Dell, CEO-ul companiei. Anul trecut, Dell a lansat pe piata PC-uri in mai multe culori, dar si sistemul XPS One, un desktop elegant si rafinat.
Vanzarile de calculatoare pentru segmentul corporate au crescut anul trecut intr-un ritm mai lent fata de cele pentru segmentul adresat consumatorilor, potrivit IDC. "Daca nu esti jucator pe segmentul consumer, nu esti jucator", sustine Roger Kay presedintele Endpoint Technologies Associates, citat de Business Week.
Vanzarile de calculatoare pentru segmentul corporate au crescut anul trecut intr-un ritm mai lent fata de cele pentru segmentul adresat consumatorilor, potrivit IDC. "Daca nu esti jucator pe segmentul consumer, nu esti jucator", sustine Roger Kay presedintele Endpoint Technologies Associates, citat de Business Week.
Olandezii de la Ego sigur au un cuvant greu de spus in industria laptop-urilor de lux. Colectiile de sezon, sau modelele decorate cu diamante ajung, cu certitudine, la inima oricarei femei. Imbracat in piele, cu o calitate excelenta a sunetului, cu tastatura care poate fi personalizata, e-mail, bluetooth, webcam, sunt doar cateva dintre atuurile Ego. Accesoriile sunt la fel de importante, astfel ca laptop-urile ego pot fi asortate cu geanta si mouse pe masura. "Aceste laptop-uri sunt pentru cei care conduc masini Bentley si poarta genti Gucci", sustine Dmitry Prut, proprietarul unui magazin in care se comercializeaza marca Ego. Modelele din editia limitata costa intre 7.500 dolari si 50.000 dolari.
Asus a inteles destul de bine asemanarea dintre automobile si PC-uri, daca ne gandim la notebook-urile Lamborghini VX2 cu carcasa galbena sau neagra stralucitoare si cu inconfundabilul logo Lamborghini.
Notebook-ul Lamborghini VX2 se comercializeaza la un pret aproximativ de 3.300 dolari.
Notebook-ul Lamborghini VX2 se comercializeaza la un pret aproximativ de 3.300 dolari.
Te-ar putea interesa si: