Tiguan: la frontiera dintre jungla urbana si adevarata jungla
Acest 'frate mai mic' al modelului Touareg poate fi recomandat tuturor soferilor ce sunt atrasi de aspectul vizual si flexibilitatea unui SUV, dar doresc un nivel superior de confort, agilitate si variabilitate. Noul Tiguan atinge toate simturile in mod egal, pentru ca in el se unesc o multitudine de detalii neobisnuite intr-o imagine generala de putere si eleganta.
• 25 Ianuarie 2008 • YourMoney









1 / 9
Primul SUV din lume in a carui dotare intra motoare cu turbocompresie
2 / 9
Trend&Fun si Sport&Style
3 / 9
Track&Field
4 / 9
4MOTION si 2 cutii de viteze cu 6 trepte
5 / 9
Un interior de SUV cu versatilitatea unui van
6 / 9
Tiguan parcheaza autonom si gaseste singur iesirea din desert
7 / 9
Trapa panoramica
8 / 9
Design
9 / 9
Dimensiuni
Tiguan este primul SUV din lume disponibil in versiuni de motorizare cu turbocompresie. Avantajul turbocompresiei: mai multa putere, consum redus si nivel redus al emisiilor de noxe.
Motoarele pe benzina: vor fi disponibile trei motoare TSI noi - motoare cu injectie directa cu turbocompresie sau cu turbocompresie si supraalimentare. Cei patru cilindri furnizeaza 110 kW / 150 CP, 125 kW / 170 CP si 147 kW / 200 CP.
Motoarele diesel: este utilizata o generatie complet reproiectata de motoare cu patru cilindri cu injectie common rail, sensibil mai silentioase. Cele doua motoare TDI furnizeaza 103 kW / 140 CP si 125 kW / 170 CP si se incadreaza cu brio in cerintele standardului de emisii Euro 5.
Motoarele pe benzina: vor fi disponibile trei motoare TSI noi - motoare cu injectie directa cu turbocompresie sau cu turbocompresie si supraalimentare. Cei patru cilindri furnizeaza 110 kW / 150 CP, 125 kW / 170 CP si 147 kW / 200 CP.
Motoarele diesel: este utilizata o generatie complet reproiectata de motoare cu patru cilindri cu injectie common rail, sensibil mai silentioase. Cele doua motoare TDI furnizeaza 103 kW / 140 CP si 125 kW / 170 CP si se incadreaza cu brio in cerintele standardului de emisii Euro 5.
Tiguan este disponibil in Romania in liniile de echipare Trend&Fun, Sport&Style si Track&Field, in doua versiuni de caroserie. Versiunile Trend&Fun si Sport&Style au fost proiectate special pentru utilizare on-road. Tinuta lor de drum agila, sigura si foarte confortabila este egala cu cea a unui autoturism. In acelasi timp, aceste versiuni ale autovehiculului Tiguan fac fata cu succes conducerii pe teren accidentat sau sarcinilor de tractare. Traseele pe teren accidentat cu adevarat dificile sunt lasate in seama variantei Track&Field.
Versiunea Tiguan Track&Field a fost proiectata special pentru utilizare off-road. Diferita de versiunile Trend&Fun si Sport&Style, aceasta versiune destinata aventurii are un unghi de atac mai pronuntat (28 in loc de 18 grade; unghiul maxim la care autovehiculul nu atinge terenul cu partea frontala). In dotarea standard a versiunii Tiguan Track&Field intra, de asemenea, o optiune pentru teren accidentat care activeaza o intreaga armata de sisteme de asistare, pentru a conferi siguranta deplasarilor pe teren accidentat.
Tractiunea integrala permanenta este absolut esentiala la deplasarea pe teren accidentat. Pe carosabil, un sistem de tractiune integrala inteligent amelioreaza siguranta activa. La modelul Tiguan, este utilizata cea mai recenta generatie de tractiune integrala 4MOTION. Aceasta este controlata de transmisii cu sase trepte manuale sau, optional, automate. Ambele transmisii satisfac cerintele speciale pentru deplasare pe teren accidentat. De exemplu, transmisia manuala poate fi actionata la o turatie a motorului de 1.000 rpm sau la o viteza a autovehiculului de doar 6,69 km/h; aceasta facilitate echivaleaza practic cu treapta pentru deplasare lenta a unui reductor.
Tiguan este un talent multilateral. Aceasta caracterizare nu descrie doar proprietatile sistemului de tractiune, ci si interiorul functional si foarte spatios. Bancheta din spate este rabatabila fractionat, cu un raport de 60:40, poate fi reglata 16 centimetri pe directie longitudinala, iar spatarul banchetei prezinta reglaje de inclinare multiple. Aceste calitati ofera fie spatiu suplimentar pentru picioare in spate, fie spatiu suplimentar in compartimentul de incarcare. Optional, este disponibila o podea variabila, ce include un sistem de gestionare a incarcaturii. Ca dotare standard pentru versiunile Track&Field si Sport&Style, este disponibil, de asemenea, un scaun rabatabil pentru pasagerul din fata, pentru a permite depozitarea obiectelor foarte lungi.
In premiera la bordul unui SUV, este prezent sistemul de asistare a parcarii Park Assist, prin care Tiguan se incadreaza aproape automat intr-un spatiu de parcare, intr-o maniera impresionanta. Tiguan isi demonstreaza, de asemenea, calitatile in materie de sarcina tractabila: poate tracta pana la 2.500 de kilograme, manevrate de noul carlig de remorcare rabatabil. Intr-o clasa proprie se situeaza sistemele audio si de navigatie cu display touch-screen; modelul de varf (RNS 510) ofera un spatiu de stocare pe hard disk standard de 30 GB, un mod de navigare pe teren accidentat si o camera video retrovizoare.
Cu 300% mai mult. Mai multa lumina, mai mult orizont, mai mult soare.
Cu trapa panoramica enorma, Tiguan ofera un decupaj cu 300% mai mare decat in cazul trapei conventionale a modelului Golf. In ciuda acestui fapt, a fost posibila atingerea valorilor rigiditatii valabile pentru varianta inchisa, ceea ce este extrem de important pentru un SUV.
Cu trapa panoramica enorma, Tiguan ofera un decupaj cu 300% mai mare decat in cazul trapei conventionale a modelului Golf. In ciuda acestui fapt, a fost posibila atingerea valorilor rigiditatii valabile pentru varianta inchisa, ceea ce este extrem de important pentru un SUV.
Tiguan are o imagine de inalta calitate, matura si abila. Acesta transfera ideea de calatorie suprema si SUV off-road din spatele modelului Touareg intr-o alta clasa. Asemeni 'fratelui mai mare', modelul mai compact Tiguan stapaneste calatoria in ambele lumi, comportandu-se la fel de bine pe asfalt si pe drumurile forestiere. Design-ul Tiguan-ului se potriveste exact acestui caracter.
Un Volkswagen tipic, prietenos si de incredere. Si totusi, totul este nou, totul este diferit. Grila radiatorului a fost dezvoltata suplimentar si dimensiunile acesteia au fost reduse semnificativ fata de versiunile anterioare. Farurile sunt caracteristice; acestea formeaza un corp comun cu grila si cu bara de protectie.
Un Volkswagen tipic, prietenos si de incredere. Si totusi, totul este nou, totul este diferit. Grila radiatorului a fost dezvoltata suplimentar si dimensiunile acesteia au fost reduse semnificativ fata de versiunile anterioare. Farurile sunt caracteristice; acestea formeaza un corp comun cu grila si cu bara de protectie.
Capota motorului este decupata in conturul farurilor si confera un aspect concentrat partii frontale a autovehiculului. Bara de protectie de sub faruri este modelata larg, iar farurile de ceata de pe partile laterale completeaza imaginea de ansamblu.
Caracterul real al partii frontale este totusi generat de efectul combinat al tuturor trasaturilor de design. Tiguan-ul, cu latimea de 1,81 m si inaltimea de 1,67 m (fara barele portbagaj), afiseaza o claritate a formei si a proportiilor ce confera acestui SUV cu lungimea de aproximativ 4,43 m calitatea de a se distinge pregnant in aglomeratia din jungla urbana.
Caracterul real al partii frontale este totusi generat de efectul combinat al tuturor trasaturilor de design. Tiguan-ul, cu latimea de 1,81 m si inaltimea de 1,67 m (fara barele portbagaj), afiseaza o claritate a formei si a proportiilor ce confera acestui SUV cu lungimea de aproximativ 4,43 m calitatea de a se distinge pregnant in aglomeratia din jungla urbana.
Te-ar putea interesa si: