Passat CC: Primul coupe cu patru usi de la Volkswagen
Volkswagen incepe anul cu o premiera mondiala: Passat CC. Semnalmente: design specific unui coup, dar prevazut cu patru usi; confort deosebit, dar si dinamica pura; interior sport, dar fara compromisuri in privinta spatiului.
• 31 Ianuarie 2008 • YourMoney







1 / 7
Tehnologie progresiva
2 / 7
Lane Assist
3 / 7
Noul sistem adaptiv de reglare a trenului de rulare
4 / 7
Park Assist & ACC
5 / 7
Detalii inovatoare
6 / 7
Tire Mobility
7 / 7
Pozitionare
Din interactiunea acestor contraste s-a nascut un automobil a carui conceptie si design creeaza noi standarde, dincolo de tendinta principala.
In acelasi timp, Passat CC este un purtator al tehnologiei progresive cu motoare de prima clasa (103 kW / 140 CP pana la 220 kW / 300 CP) si sisteme inovatoare de asistenta si dinamica. Printre acestea se numara, ca o noutate mondiala, sistemul de directie Lane Assist si noua reglare adaptiva a trenului de rulare. Nu mai putin inovatoare sunt asistentul la parcare Park Assist si Reglarea automata a distantei ACC cu scurtarea distantei la franare Front Assist.
In acelasi timp, Passat CC este un purtator al tehnologiei progresive cu motoare de prima clasa (103 kW / 140 CP pana la 220 kW / 300 CP) si sisteme inovatoare de asistenta si dinamica. Printre acestea se numara, ca o noutate mondiala, sistemul de directie Lane Assist si noua reglare adaptiva a trenului de rulare. Nu mai putin inovatoare sunt asistentul la parcare Park Assist si Reglarea automata a distantei ACC cu scurtarea distantei la franare Front Assist.
Sistemul activ de directie al modelului Passat CC este unic in intreaga lume pentru aceasta clasa de autovehicule. In cazul in care Passat CC deviaza de la directia de deplasare in mod accidental, acest sistem forteaza revenirea la directia normala, ceea ce reprezinta un adevarat castig pentru confort si siguranta. Aproape 14 procente din numarul accidentelor se produc din cauza parasirii carosabilului, iar Lane Assist va contribui la reducerea acestei valori. Daca soferul utilizeaza semnalizatoarele de directie pentru a schimba in mod voit sensul, sistemul Lane Assist se dezactiveaza.
Sportivitatea unui coupé si confortul unei limuzine de varf sunt aduse la acelasi numitor prin sistemul de reglare adaptiva a trenului de rulare de la Volkswagen. In paralel cu amortizoarele, este reglata si servodirectia. Sistemul de reglare adaptiva a trenului de rulare ofera trei programe: Normal, Sport si Confort. Factorul hotarator este insa acela ca sistemul imbunatateste confortul si dinamica chiar si in modul Normal – in permanenta. Sistemul de reglare adaptiva a trenului de rulare de la Volkswagen este construit in conformitate cu cerintele pietei, standard pentru toate versiunile de la 125 kW / 170 CP.
O alta tehnologie de top este si Park Assist, care dirijeaza modelul Passat CC prin apasarea unui buton, in mod automat, in spatiul de parcare. In acest caz, soferul nu va mai dirija autovehiculul, ci doar va actiona pedala de acceleratie sau pe cea de frana.
Daca sistemul ACC (Reglarea automata a distantei) este activ, Passat CC franeaza si accelereaza automat in functie de limitele de viteza stabilite de sofer. Multumita sistemului Front Assist, sunt evitate coliziunile cu autovehiculul din fata. Acest sistem supravegheaza printr-un senzor radar distanta fata de autovehiculul din fata. Front Assist franeaza in anumite situatii prestabilite, comportandu-se ca un sistem de reducere a distantei la franare (AWV).
Daca sistemul ACC (Reglarea automata a distantei) este activ, Passat CC franeaza si accelereaza automat in functie de limitele de viteza stabilite de sofer. Multumita sistemului Front Assist, sunt evitate coliziunile cu autovehiculul din fata. Acest sistem supravegheaza printr-un senzor radar distanta fata de autovehiculul din fata. Front Assist franeaza in anumite situatii prestabilite, comportandu-se ca un sistem de reducere a distantei la franare (AWV).
In plus, modelul Passat CC ofera idei surprinzatoare privind detaliile inovatoare. Printre acestea se gasesc lucruri marunte, dar care au efecte majore, cum ar fi ghidarea unica a geamurilor fara rame din portierele tipice pentru un coupé, geamuri ce nu constituie suprafete de rezistenta impotriva vantului.
Nu mai putin lipsita de efect este si functia de climatizare a scaunelor (clima activa). Pana acum, aceasta caracteristica de confort era rezervata limuzinei de lux Phaeton. In lunile de vara, scaunele cu climatizare activa asigura un confort simtitor mai bun pe parcursul calatoriilor lungi.
Nu mai putin lipsita de efect este si functia de climatizare a scaunelor (clima activa). Pana acum, aceasta caracteristica de confort era rezervata limuzinei de lux Phaeton. In lunile de vara, scaunele cu climatizare activa asigura un confort simtitor mai bun pe parcursul calatoriilor lungi.
Un alt exemplu de perfectiune pana in cel mai mic detaliu este noul concept, Tire Mobility: Din punct de vedere statistic, soferii sufera o pana de cauciuc la fiecare 100.000 de kilometri parcursi. La modelul Passat CC prevazut cu Tire Mobility, aceasta valoare ar putea sa creasca, conform prognozelor, pana la 500.000 de kilometri, deoarece pneurile sunt realizate dintr-un cauciuc ultraflexibil, care se muleaza perfect pe orice corp strain care ar patrunde in pneu si care mentine etanseitatea acestuia in continuare – chiar si dupa extragerea respectivelor obiecte straine.
De asemenea, un plus de siguranta este oferit de cele opt airbaguri, programul electronic de stabilitate ESP si caroseria extrem de rigida.
De asemenea, un plus de siguranta este oferit de cele opt airbaguri, programul electronic de stabilitate ESP si caroseria extrem de rigida.
Modelul Passat CC este pozitionat in gama premium a clasei medii, in acest caz, in gama limuzinelor sport si coupé. Datorita dimensiunilor sale (4,8 m lungime) si a lipsei de compromisuri in ceea ce priveste confortul si calitatea, autovehiculul depaseste limitele clasei sale, tinzand spre clasa medie superioara. Pietele cele mai importante sunt America de Nord, Europa de Vest si Japonia. Passat CC va fi lansat mai intai pe piata din Europa, in cel de-al doilea trimestru al anului. Incepand cu cel de-al patrulea trimestru, autovehiculul urmeaza sa fie lansat in SUA si Canada, iar apoi in Japonia.
In ceea ce priveste pretul de pornire pentru Romania, se estimeaza a se situa in jurul valorii de 21.500 euro fara TVA.
In ceea ce priveste pretul de pornire pentru Romania, se estimeaza a se situa in jurul valorii de 21.500 euro fara TVA.
Te-ar putea interesa si: