Noul Audi A4: Cea mai sportiva limuzina din segmentul mediu
Sportiv si cu prestanta, cu un design expresiv, distins si dinamic, inspirand progres si provocand reactii puternice, noul A4 creeaza o noua dimensiune in segmentul mediu de automobile.
• 19 Februarie 2008 • YourMoney













1 / 13
Cea mai sportiva limuzina din segmentul mediu
2 / 13
Noua expresie a designului (I)
3 / 13
Noua expresie a designului (II)
4 / 13
Trasaturi distinctive: 'aripile'
5 / 13
Trasaturi distinctive: 'aripile' (II)
6 / 13
Sistemul quattro: mai dinamic ca niciodata (I)
7 / 13
Sistemul quattro: mai dinamic ca niciodata (II)
8 / 13
Sistemul de control al directiei & directia dinamica
9 / 13
Sistemele de asistenta
10 / 13
Multimedia, domeniul tehnic al viitorului
11 / 13
Sistem audio de inalta tehnologie
12 / 13
Motorizari
13 / 13
Sisteme de transmisie
Noul Audi A4 ofera posibilitatea alegerii dintre cele 5 motoare precise si puternice, ce acopera o gama de putere de la 143 CP la 265 CP. Toate motorizarile au la baza principiul injectiei directe de combustibil: tehnologia FSI pentru cele doua motoare pe benzina si sistemul common rail pentru motoarele TDI. Motoarele cu patru cilindri sunt supraalimentate prin turbocompresor. Totodata, motoarele consuma mai putin carburant decat in cazul modelului anterior: la motoarele pe benzina, consumul a fost redus in medie cu 13%, iar la motoarele TDI, consumul a scazut cu 6%.
Noul model Audi A4 este disponibil in Romania din luna octombrie 2007, avand un pret de pornire de 24.100 euro + TVA.
Noul model Audi A4 este disponibil in Romania din luna octombrie 2007, avand un pret de pornire de 24.100 euro + TVA.
Caracteristicile tehnice si de inalta precizie ale designului confirma pozitia fruntasa a marcii Audi in acest domeniu. In comparatie cu modelul anterior, proiectantii au modificat proportiile pentru a reda o imagine noua, sportiva. Consola fata a fost scurtata, iar capota motorului si ampatamentul au devenit mai lungi.
Cu o lungime totala de 4,70 metri, noul A4 este o limuzina lunga. Are o prezenta puternica si demna de luat in considerare. Caroseria este cu mult mai rigida si mai sigura decat cea a modelului anterior, dar, in acelasi timp, si mult mai usoara, datorita tehnologiei de reducere a greutatii. Portbagajul noului Audi A4, cu o capacitate de 480 l, este mai incapator decat cel al automobilelor din aceeasi clasa.
Cu o lungime totala de 4,70 metri, noul A4 este o limuzina lunga. Are o prezenta puternica si demna de luat in considerare. Caroseria este cu mult mai rigida si mai sigura decat cea a modelului anterior, dar, in acelasi timp, si mult mai usoara, datorita tehnologiei de reducere a greutatii. Portbagajul noului Audi A4, cu o capacitate de 480 l, este mai incapator decat cel al automobilelor din aceeasi clasa.
In habitaclul noului A4, atmosfera e marcata de mult spatiu si luminozitate, tipice unui automobil apartinand unei clase mai mari. Habitaclul intruchipeaza atuurile traditionale Audi: un aspect distins, executie de inalta calitate fara compromisuri, cu atentie sporita asupra detaliilor si comenzi intuitive si logice. O intreaga gama de dotari optionale de inalta tehnologie, preluate din clasa automobilelor de lux, sunt puse la dispozitia clientilor, de la interfata multimedia MMI pana la sistemul de climatizare pe trei zone.
Marca impune standarde si in materie de siguranta: airbagurile si limitatoarele de forta ale centurilor de siguranta conlucreaza pentru a asigura un grad de protectie a pasagerilor net superior variantelor anterioare.
Marca impune standarde si in materie de siguranta: airbagurile si limitatoarele de forta ale centurilor de siguranta conlucreaza pentru a asigura un grad de protectie a pasagerilor net superior variantelor anterioare.
Pentru fiecare versiune in parte, farurile se diferentiaza prin diferite detalii. Accentele vizuale impresionante sunt create prin elementele tip aripi cromate electrodepozitate, ce difera extrem de mult in functie de tipul de faruri utilizat: cu halogen sau xenon plus.
In cazul farurilor cu halogen, aripa are un element secundar mai scurt, in timp ce, pentru farurile xenon plus, aripa e compusa dintr-o singura forma arcuita continua.
In cazul farurilor cu halogen, aripa are un element secundar mai scurt, in timp ce, pentru farurile xenon plus, aripa e compusa dintr-o singura forma arcuita continua.
O dotare standard comuna ambelor sisteme e reprezentata de farurile de zi, una dintre numeroasele tehnologii de siguranta pe care Audi le-a lansat in premiera absoluta. In cazul farurilor cu halogen, ce au o durata de functionare echivalenta cu parcurgerea a 100.000 km, aceasta tehnologie este asigurata de becuri cu o tensiune de numai 13 W. Tehnologia farurilor xenon nu mai utilizeaza mercur, iar fiecare far cuprinde 14 LED-uri albe, cu un consum total ce nu depaseste 9 W.
In ceea ce priveste transmisia, Audi pune la dispozitie o gama larga de solutii de inalta tehnologie. Transmisiile manuale usor de actionat sau transmisiile automate tiptronic si, de asemenea, transmisia multitronic variabila continuu transmit cuplul motor fie rotilor din fata, fie sistemului de tractiune integrala permanenta quattro. In cazul noului model de limuzina, acesta este mai dinamic ca niciodata, cuplul fiind distribuit in proportie mai mare catre rotile din spate.
Noul A4 se recomanda ca fiind cea mai sportiva limuzina din clasa medie, un automobil agil, exact si usor de controlat. Diferentialul a fost mutat mai in fata in cadrul transmisiei, schimband locul cu ambreiajul sau convertorul de cuplu. Acest lucru a permis repozitionarea puntii fata cu 154 mm mai inainte, o solutie ce echilibreaza perfect sarcinile intre cele doua punti. In cazul noului A4, suspensiile dinamice reprezinta un element complet inovator. Datorita numeroaselor componente din aluminiu utilizate, suspensiile, directia, jantele si franele sunt mult mai usoare.
Senzatiile la volan sunt accentuate cu ajutorul a doua tehnologii inovatoare. Una dintre acestea este sistemul de control al directiei de la Audi, prin intermediul caruia soferul poate regla caracteristicile functionale ale motorului, transmisiei automate, directiei si amortizoarelor adaptive, conform propriilor preferinte. Cealalta tehnologie este reprezentata de directia dinamica de la Audi, care functioneaza cu un sistem de transmisie care variaza raportul real de demultiplicare a directiei in functie de viteza automobilului. In apropierea limitelor de manevrabilitate a automobilului, aceasta tehnologie functioneaza impreuna cu programul electronic de control al stabilitatii (ESP) pentru a stabiliza automobilul prin mici reglaje foarte rapide asupra directiei. Astfel, sistemul combina senzatia tipica unui stil de conducere sportiv cu un nivel ridicat de siguranta.
Sistemele de asistenta inovatoare ale noului Audi A4 asigura o calatorie mai relaxanta, sporind in acelasi timp, controlul asupra situatiei de conducere. La cerere, Audi echipeaza limuzina cu diverse sisteme de inalta tehnologie, care pana in momentul de fata faceau parte numai din dotarea automobilelor de lux. Aceste sisteme controleaza distanta fata de automobilul din fata, ajuta soferul in a mentine automobilul pe banda aleasa sau pentru a schimba benzile in mod sigur si asigura asistenta la parcare.
Audi A4 stabileste, de asemenea, standarde, in clasa medie, in unul dintre cele mai fascinante domenii tehnice ale viitorului, respectiv multimedia. Noua limuzina intra in productie cu o serie de tehnologii de comunicare si divertisment la dispozitia clientului, tehnologii ce ar fi impresionante chiar si pentru un automobil de lux. Printre componentele multimedia se numara diverse sisteme audio, un receptor TV, doua sisteme de navigatie, o interfata iPod si un telefon cu Bluetooth, extrem de usor de utilizat.
Varful de lance in ceea ce priveste calitatea tehnica si acustica este sistemul audio de la Bang & Olufsen. Derivata din sistemul utilizat pentru limuzina de lux A8, versiunea instalata pe noul Audi A4 nu este cu nimic mai prejos. Datorita redarii excelente, rezolutiei detaliate, imaginii spatiale precise si spectrului de frecventa larg si bine definit, acest produs fabricat de specialistii danezi satisface toate preferintele cu precizia si calitatea sa.
- 2 motoare puternice pe benzina cu injectie directa FSI: 1,8 TFSI / 160 CP si 3,2 FSI / 265 CP;
- 3 motoare diesel TDI precise si puternice, cu 4 sau cu 6 cilindri si injectie common rail cu injectoare piezo: 2.0 TDI /143 CP; 2.7 TDI / 190 CP; 3.0 TDI / 244 CP;
- Transmisie manuala cu sase trepte de viteza, transmisie multitronic sau tiptronic cu sase trepte de viteza;
- Pentru motoarele 3.2 FSI si 3.0 TDI: tractiune integrala permanenta quattro cu o distributie a cuplului de 40:60;
Te-ar putea interesa si: