Mazda2: Masina Anului 2008 in lume
• 26 Martie 2008 • YourMoney








Mazda2
Mazda2
Mazda2
Mazda2
Mazda2
Mazda2
Mazda2
Mazda2
In urma recomandarilor facute de experti cu renume mondial in design, modelul de clasa mica produs de Mazda s-a numarat si printre cei trei finalisti pentru premiul World Car Design of the Year 2008, alaturi de Audi R8 si de Volvo C30.
Noua Mazda2 demonstreaza astfel ca poate concura si castiga in fata celor mai bune modele din clasa, pe orice piata din lume. Mazda2 este, de asemenea, apreciata atat in tara de origine cat si la nivel global, vehiculul nipon fiind desemnat Masina Anului in mai multe tari precum Austria, Belgia, Danemarca, Grecia, Noua Zeelanda si Japonia.
Datorita dimensiunii, spatiului ingenios de stocare si functionalitatii, Mazda2 s-a bucurat de o popularitate crescuta inca de la lansarea europeana din 2003. Noua generatie Mazda2 a fost lansata in 2007 si a atras repede atentia asupra sa prin senzatia placuta oferita la volan, prin dinamica specifica filosofiei Zoom-Zoom, prin design si prin preocuparea pentru mediu si siguranta.
Inginerii Mazda au redesenat masina compacta de oras pentru generatia tanara si au obtinut Mazda2, un automobil cu o dinamica remarcabila si cu un design atragator, atat in interior cat si la exterior.
Un automobil cu performante intotdeauna sigure, dinamice, manevrabil, stabil si, nu in ultimul rand, foarte silentios.
Cele doua motoare pe benzina – 1,3 litri si MZR 1,5 litri – dezvolta o dinamicitate sportiva, intalnita de altfel la toate modelele Mazda.
Mazda2 va dispune si de un motor diesel 1,4 litri, care va face automobilul o alegere plina de stil si in acelasi timp economica.
Construit pe o platforma performanta, Mazda2 este mai sigur si mai silentios deoarece caroseria cantareste cu 100 kg mai putin decat la predecesorii lui. Aceasta inseamna, bineinteles, si economie de combustibil.
Gratie airbagurilor frontale pentru sofer si pasager, ABS, EBD si EBA, Mazda2 este un automobil intotdeauna sigur.
Interiorul Mazda2 a fost conceput cu gandul la soferii tineri si include un schimbator de viteze elevat pentru o mai usoara manipulare. Functionalitatea si ergonomia sunt, din nou, remarcabile. Torpedoul a fost reproiectat si include si o fanta pentru pliante, astfel incat pasagerii pot avea acces la atlase si harti fara a-l mai deschide.
Competitia WCOTY a fost lansata in 2004 la initiativa unui grup de jurnalisti din intreaga lume. Tot acestia sunt cei care organizeaza anual acest eveniment. Juriul, format din 47 de reprezentanti ai presei auto, a ales castigatorul prin vot secret, pe baza experientei personale referitoare la fiecare concurent.
Te-ar putea interesa si: