Sapte trepte de viteza pentru dinamica si eficienta
Prin intermediul transmisiei cu sapte trepte S tronic, conceputa pentru liniile de modele din clasa mijlocie, Audi marcheaza inceputul unei noi ere in materie de sisteme de condus. Audi a creat sistemul S tronic pentru a fi nu numai o componenta sportiva ci si una de inalta tehnologie si eficienta.
• 30 Aprilie 2008 • YourMoney





1 / 5
Audi S tronic
2 / 5
Audi: S tronic
3 / 5
Progres prin tehnologie: istoria S tronic
4 / 5
Progres prin tehnologie: istoria S tronic
5 / 5
Audi
Transmisia cu sapte trepte S tronic poate fi utilizata in diferite moduri. In modul de functionare complet automat computerul selecteaza treapta de viteza, mentinand disponibile programele D (conducere) si S (sport). Treptele de viteza pot fi comutate, de asemenea, manual cu ajutorul manetei schimbatorului de viteze sau, optional, prin intermediul pedalei situate pe volan – o comutare uimitor de rapida.
Noua transmisie de varf de la Audi asigura soferului comutari ale treptelor de viteza dinamice si confortabile, de o precizie si perfectiune nemaiintalnite. Acest tip de transmisie imbina economia uimitoare cu agilitatea si potentialul impresionant al unei deplasari sport.
Noua transmisie de varf de la Audi asigura soferului comutari ale treptelor de viteza dinamice si confortabile, de o precizie si perfectiune nemaiintalnite. Acest tip de transmisie imbina economia uimitoare cu agilitatea si potentialul impresionant al unei deplasari sport.
Fiecare parte a transmisiei cu sapte trepte S tronic atesta ideile inovatoare ale celor de la Audi si standardele de calitate ale companiei ce nu lasa loc de compromisuri. Dispozitivele de fixare sincronizate acoperite cu fibra de carbon asigura contributia simultana a unei calitati si stabilitati de neegalat.
Gestionarea ultraexacta a ambelor ambreiaje multidisc a fost unul dintre cele mai importante obiective ale eforturilor depuse.
O caracteristica exclusiva a transmisiei S tronic cu sapte trepte de viteza este reprezentata de cele doua sisteme separate cu ulei.
Audi a conceput transmisia cu sapte trepte de viteza pentru a asigura atat senzatii de conducere uimitoare cat si economie de carburant constanta. Noul motor de top impresioneaza prin inalta sa eficienta. Unitatea sa inteligenta de comanda asigura un consum redus de carburant in modul de functionare automata a transmisiei.
Gestionarea ultraexacta a ambelor ambreiaje multidisc a fost unul dintre cele mai importante obiective ale eforturilor depuse.
O caracteristica exclusiva a transmisiei S tronic cu sapte trepte de viteza este reprezentata de cele doua sisteme separate cu ulei.
Audi a conceput transmisia cu sapte trepte de viteza pentru a asigura atat senzatii de conducere uimitoare cat si economie de carburant constanta. Noul motor de top impresioneaza prin inalta sa eficienta. Unitatea sa inteligenta de comanda asigura un consum redus de carburant in modul de functionare automata a transmisiei.
De multi ani, Audi este forta motrice a dezvoltarilor din domeniul transmisiei. Introducerea tractiunii integrale quattro in anul 1980 a insemnat un punct de referinta in istoria tehnologiei auto.
Primul automobil Audi cu transmisie cu dublu ambreiaj a fost produs in noiembrie 1985: modelul Sport quattro S1, la volanul caruia s-au aflat Walter Röhrl si copilotul sau, Christian Geistdörfer, in cadrul Campionatului Mondial de Raliu. Transmisia cu dublu ambreiaj actionata electric, prevazuta, pentru modelul S1, cu o maneta scurta de comutare poate schimba toate cele cinci trepte de viteza intr-un interval extrem de scurt. O transmisie cu dublu ambreiaj a fost montata si la bordul modelului S1 in timpul antrenamentelor pentru victoria obtinuta dupa cursa impetuoasa din 1987, de pe traseul montan Pikes Peak din Colorado.
Primul automobil Audi cu transmisie cu dublu ambreiaj a fost produs in noiembrie 1985: modelul Sport quattro S1, la volanul caruia s-au aflat Walter Röhrl si copilotul sau, Christian Geistdörfer, in cadrul Campionatului Mondial de Raliu. Transmisia cu dublu ambreiaj actionata electric, prevazuta, pentru modelul S1, cu o maneta scurta de comutare poate schimba toate cele cinci trepte de viteza intr-un interval extrem de scurt. O transmisie cu dublu ambreiaj a fost montata si la bordul modelului S1 in timpul antrenamentelor pentru victoria obtinuta dupa cursa impetuoasa din 1987, de pe traseul montan Pikes Peak din Colorado.
S tronic reprezinta una dintre cele mai adaptabile solutii din gama de transmisii a companiei Audi. In primavara anului 2003, Audi a introdus tehnologia in productia de serie, prin intermediul modelelor TT Coupe si Roadster, combinata fiind cu motorul V6 de 3,2 litri cu un cuplu ridicat de 184 kW (250 cp). Transmisia ultracompacta cu dublu ambreiaj, cu sase trepte de viteza, destinata instalarii pe transversala, a fost completarea ideala a acestui puternic motor.
In ultimii 5 ani, noua tehnologie utilizata pentru modelele TT si A3 si-a consolidat bine pozitia de alternativa de inalta tehnologie la transmisia manuala, fiind, in acelasi timp, imbogatita de caracteristicile pozitive ale transmisiei automate cu mecanism traditional. Datorita numeroaselor sale puncte forte, transmisia S tronic este de asemenea disponibila pentru modelul A3 cu un motor cu patru cilindri TDI. Pana la finalul anului 2007, Audi a produs 188.338 de automobile cu transmisie cu dublu ambreiaj pentru ambele tipuri de modele.
In ultimii 5 ani, noua tehnologie utilizata pentru modelele TT si A3 si-a consolidat bine pozitia de alternativa de inalta tehnologie la transmisia manuala, fiind, in acelasi timp, imbogatita de caracteristicile pozitive ale transmisiei automate cu mecanism traditional. Datorita numeroaselor sale puncte forte, transmisia S tronic este de asemenea disponibila pentru modelul A3 cu un motor cu patru cilindri TDI. Pana la finalul anului 2007, Audi a produs 188.338 de automobile cu transmisie cu dublu ambreiaj pentru ambele tipuri de modele.
La momentul actual Audi are un portofoliu cuprinzator de optiuni tehnologice pentru sistemul de transmisie: cinci tehnologii cu caracteristici extrem de variabile pot fi alese in prezent pentru indeplinirea perfecta a gamei specifice de aplicatii. Pe langa varianta sport S tronic cu sase - acum cu sapte trepte de viteza, Audi va pune la dispozitie o transmisie manuala traditionala, o varianta R tronic automata, transmisia tiptronic de confort cu convertizor de cuplu si transmisia multitronic adaptabila, permanent variabila. Pentru fiecare gama de modele sunt disponibile cel putin doua optiuni personalizate. Numitorii comuni ai tuturor acestor tipuri de transmisii sunt constructia usoara si compacta, eficienta maxima, functionarea precisa, calitatea foarte durabila, utilizarea confortabila si usoara.
Te-ar putea interesa si: