Cel mai puternic hibrid din lume - BMW X6 ActiveHybrid
Anticipate de ceva timp, primele modele hibride BMW au debutat. Bavarezii nu au instalat motoare electrice in modele mici, ci au ales exact varfurile de gama, respectiv Seria 7 si SUV-ul X6.
• 17 August 2009 • YourMoney



1 / 3
Doua propulsoare electrice
2 / 3
Performante
3 / 3
Functia Auto Start Stop
SUV-ul cu alura de coupe dispune de un motor V8 pe benzina, de 4,4 litri, biturbo, care produce 407 CP, dar si de doua propulsoare electrice sincronizate, unul de 91 CP si celalalt de 86 CP.
Unul dintre cele doua motoare electrice lucreaza mai mult ca un generator. In acest fel, puterea combinata a sistemului (nu se aduna valorile puterii motorului V8 cu cele ale motoarelor electrice) este de 485 CP si 780 Nm, X6 ActiveHybrid devenind cel mai puternic hibrid de serie din lume.
Unul dintre cele doua motoare electrice lucreaza mai mult ca un generator. In acest fel, puterea combinata a sistemului (nu se aduna valorile puterii motorului V8 cu cele ale motoarelor electrice) este de 485 CP si 780 Nm, X6 ActiveHybrid devenind cel mai puternic hibrid de serie din lume.
Masina accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5,6 secunde si atinge o viteza maxima limitata la 236 km/h (250 km/h cu pachetul sport).
Emisiile de CO2 sunt de 231 grame/km, iar consumul mediu este de 9,9 litri/100 km, cu 20% mai putin decat in cazul modelului normal echipat cu acelasi motor V8.
X6 ActiveHybrid poate rula si doar pe baza motoarelor electrice, cu o viteza maxima de 60 km/h, motorul cu ardere interna fiind oprit. Nu prea mult, pentru ca SUV-ul bavarez se poate baza pe baterii doar 2,5 kilometri. Apoi intervine motorul clasic.
Emisiile de CO2 sunt de 231 grame/km, iar consumul mediu este de 9,9 litri/100 km, cu 20% mai putin decat in cazul modelului normal echipat cu acelasi motor V8.
X6 ActiveHybrid poate rula si doar pe baza motoarelor electrice, cu o viteza maxima de 60 km/h, motorul cu ardere interna fiind oprit. Nu prea mult, pentru ca SUV-ul bavarez se poate baza pe baterii doar 2,5 kilometri. Apoi intervine motorul clasic.
Modelul din clasa de lux cu tehnologie hibrid dispune de acelasi motor V8 biturbo de 4,4 litri, dar spre deosebire de X6 ActiveHybrid, dispune de un singur motor electric, puterea maxim ajungand astfel la 465 CP, cuplul maxim inregistrand o valoare de 700 Nm.
Transimisia este asigurata de o cutie de viteze automata, cu 8 trepte, motorul electric fiind pozitionat intre motorul clasic si convertorul de cuplu al acesteia.
La toate acestea se adauga functia Auto Start Stop, care opreste propulsorul cand masina sta in trafic aglomerat, pornirea fiind apoi automata.
Sursa: Sotto
Transimisia este asigurata de o cutie de viteze automata, cu 8 trepte, motorul electric fiind pozitionat intre motorul clasic si convertorul de cuplu al acesteia.
La toate acestea se adauga functia Auto Start Stop, care opreste propulsorul cand masina sta in trafic aglomerat, pornirea fiind apoi automata.
Sursa: Sotto
Te-ar putea interesa si: