Care este cel mai apreciat hothatch din Romania?
Hatchback-urile compacte sunt cele mai apreciate modele din Romania pentru ca reprezinta un bun compromis intre pret, spatiu, calitate si tinuta de drum. Fiecare constructor alege insa sa sublinieze pe modelul pe care il ofera diferite caracteristici, in functie de cum isi cunoaste clientii si de ceea ce isi doresc potentialii clienti ai marcii.
• 14 Octombrie 2009 • YourMoney





1 / 5
VW Golf GTI
2 / 5
Renault Megane RS
3 / 5
Mazda3 MPS
4 / 5
Ford Focus ST.
5 / 5
Seat Leon Cupra
La fel cum Golf-ul a inventat clasa compacta, GTI-ul este parintele hothatch-urilor asa cum le stim astazi. Model legendar, cu o multime de fani in toata lumea, care mizeaza pe performanta, dars i pe echilibru.
Este considerat unul dintre cele mai bune hothatch-uri, chiar si atunci cand concurentii il depasec la capitolul putere maxima.
A sasea generatie Golf GTI se prezinta cu un motor turbo, de 2 litri, care produce 210 CP si 280 Nm. Golf GTI accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,9 secunde, iar viiteza maxima este de 240 km/h.
Germanii spun ca noua generatie afiseaza un consum mediu mai scazut - 7,5 l/100 km. Pret - 24.714 euro.
Este considerat unul dintre cele mai bune hothatch-uri, chiar si atunci cand concurentii il depasec la capitolul putere maxima.
A sasea generatie Golf GTI se prezinta cu un motor turbo, de 2 litri, care produce 210 CP si 280 Nm. Golf GTI accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,9 secunde, iar viiteza maxima este de 240 km/h.
Germanii spun ca noua generatie afiseaza un consum mediu mai scazut - 7,5 l/100 km. Pret - 24.714 euro.
Francezii au venit tare din spate, desi compactele lor nu aveau neparat o traditie in segmentul hothatch.
Vechiul RS a avut mai multe editii speciale si a ajuns, la finalul carierei, sa se impuna ca fiind cea mai rapida masina de serie, cu tractiune fata, de pe Nurburgring.
Noul Megane RS vine cu un stil mai placut, dar si cu 20 CP in plus, totalul fiind de 250 CP. Ramane de vazut ce poate pe circuit. Pret - necomunicat.
Vechiul RS a avut mai multe editii speciale si a ajuns, la finalul carierei, sa se impuna ca fiind cea mai rapida masina de serie, cu tractiune fata, de pe Nurburgring.
Noul Megane RS vine cu un stil mai placut, dar si cu 20 CP in plus, totalul fiind de 250 CP. Ramane de vazut ce poate pe circuit. Pret - necomunicat.
Niponii n-au avut prea mare succes cu MPS-urile lor pana acum (Mazda3 MPS si Mazda6 MPS), dar testele au aratat ca niponele sunt foarte bune.
Usor supramotorizate, dar placute si foarte rapide. Noua Mazda3 MPS mizeaza tot pe putere in exces, folosind un motor turbo de 2,3 litri, care produce 260 CP si 380 Nm.
Acceleratia 0 - 100 km/h este posibil ain 6,1 secunde, iar viteza maxima este de 250 km/h. Teoretic, am putea spune ca este mai performanta decat un GTI, data fiind diferenta de putere.
Nu este neaparat asa, daca cei 260 CP nu ajung cum trebuie la asfalt. Niponii spun ca un diferential performant rezolva acest gen de probleme, dar asta ramane de vazut cand masina va fi condusa. Pret - 26.290 euro.
Usor supramotorizate, dar placute si foarte rapide. Noua Mazda3 MPS mizeaza tot pe putere in exces, folosind un motor turbo de 2,3 litri, care produce 260 CP si 380 Nm.
Acceleratia 0 - 100 km/h este posibil ain 6,1 secunde, iar viteza maxima este de 250 km/h. Teoretic, am putea spune ca este mai performanta decat un GTI, data fiind diferenta de putere.
Nu este neaparat asa, daca cei 260 CP nu ajung cum trebuie la asfalt. Niponii spun ca un diferential performant rezolva acest gen de probleme, dar asta ramane de vazut cand masina va fi condusa. Pret - 26.290 euro.
A intrat intr-un con de umbra pentru ca toata lumea vorbeste acum de versiunea RS, dar ST-ul ramane cu performante foarte bune pentru cei ce vor sport, dar nu extrem.
Focus ST vine cu un motor mare fata de concurenta - 2,5 litri, turbo - si pune la dispozitie 225 CP si 320 Nm incepand de la 1.400 rpm.
Accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,8 secunde si atinge 241 km/h. Cutia de viteze este una manuala, cu 6 trepte.
Focus ST vine cu un motor mare fata de concurenta - 2,5 litri, turbo - si pune la dispozitie 225 CP si 320 Nm incepand de la 1.400 rpm.
Accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,8 secunde si atinge 241 km/h. Cutia de viteze este una manuala, cu 6 trepte.
Hothatch-ul spaniol este echipat cu un motor turbo, de 2 litri, care furnizeaza 240 CP si 300 Nm.
Pentru amatorii de tuning trebuie spus ca motorul poate si mai mult, el dezvoltand 265 CP pe Cupra R si pe alte "R"-uri VW (Scirocco si Golf).
Leon Cupra accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,4 secunde si atinge o viteza maxima de 247 km/h.
Si stilul se preteaza la tuning, asa ca modelul spaniol este preferat de cei ce apreciaza designul latin si numeroasele kituri de exterior de pe piata. Pret - 23.073 euro.
Sursa: Sotto
Pentru amatorii de tuning trebuie spus ca motorul poate si mai mult, el dezvoltand 265 CP pe Cupra R si pe alte "R"-uri VW (Scirocco si Golf).
Leon Cupra accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,4 secunde si atinge o viteza maxima de 247 km/h.
Si stilul se preteaza la tuning, asa ca modelul spaniol este preferat de cei ce apreciaza designul latin si numeroasele kituri de exterior de pe piata. Pret - 23.073 euro.
Sursa: Sotto
Te-ar putea interesa si: