Ferrari FF la Salonul Auto de la Geneva
Salonul Auto de la Geneva a consemnat un nou moment istoric pentru constructorul de la Maranello dar si pentru intreaga industrie de profil - lansarea Ferrari FF. In Romania, dealerul oficial Ferrari are alocata pentru acest an o cota de patru FF, iar numarul comenzilor este deja de 6 unitati. Masina va sosi in tara in luna iunie.
• 9 Martie 2011 • YourMoney





1 / 5
Abordare noua a gamei sport Grand Tourer
2 / 5
Inovatie
3 / 5
Performanta
4 / 5
Interior optimizat prin materiale high-tech
5 / 5
Portbagaj cu capacitate de 450 litri
Cel de-al 81-lea Salon Auto de la Geneva este locul in care a fost prezentat revolutionarul FF (Four Four - de la Four seater, Four wheel drive), un supercar cu patru locuri, tractiune integrala si cu un motor V12, cel mai puternic si versatil model din istoria Ferrari.
Revolutionarul FF ofera o abordare complet noua a gamei sport Grand Tourer. Nu este numai primul Ferrari cu tractiune integrala construit vreodata ci, chiar mai important, si primul model ce marcheaza o desprindere evidenta de trecut, imbinand fara efort performanta extrema a unei masini sport cu versatilitatea si usurinta in utilizare a unui GT original, ambele alaturate unui design extrem de inovator.
Revolutionarul FF ofera o abordare complet noua a gamei sport Grand Tourer. Nu este numai primul Ferrari cu tractiune integrala construit vreodata ci, chiar mai important, si primul model ce marcheaza o desprindere evidenta de trecut, imbinand fara efort performanta extrema a unei masini sport cu versatilitatea si usurinta in utilizare a unui GT original, ambele alaturate unui design extrem de inovator.
Fiecare portiune a lui FF debordeaza de inovatie, chiar si daca ne referim doar la motorul sau, primul V12 cu injectie directa de benzina cuplat la o transmisie F1 cu sapte rapoarte si dublu-ambreiaj. Motorul V12 livreaza o putere masiva de 660 CP la 8.000 rpm si un cuplu-maxim de 683 Nm la 6.000 rpm, 500 Nm fiind disponibili inca de la 1.000 rpm.
Aceste date contribuie la performante demne de o masina sport extrema, sprintul 0-100 km/h realizandu-se in doar 3,7 secunde, iar viteza maxima fiind de 335 km/h. Eficienta a fost si ea semnificativ imbunatatita, consumul de combustibil fiind acum de doar 15,4 litri/100 km, iar emisiile de CO2 de 360 g/km, o reducere de 25% in comparatie cu motoarele V12 anterioare. Aceste rezultate se datoreaza, in parte, sistemului HELE (High Emotions - Low Emissions) ce incorporeaza tehnologia Start&Stop.
Aceste date contribuie la performante demne de o masina sport extrema, sprintul 0-100 km/h realizandu-se in doar 3,7 secunde, iar viteza maxima fiind de 335 km/h. Eficienta a fost si ea semnificativ imbunatatita, consumul de combustibil fiind acum de doar 15,4 litri/100 km, iar emisiile de CO2 de 360 g/km, o reducere de 25% in comparatie cu motoarele V12 anterioare. Aceste rezultate se datoreaza, in parte, sistemului HELE (High Emotions - Low Emissions) ce incorporeaza tehnologia Start&Stop.
Unic pe piata, FF garanteaza de asemenea aceasta performanta exceptionala chiar si pe teren cu aderenta extrem de redusa, gratie sistemului de tractiune integrala 4RM, dezvoltat si inregistrat de Ferrari. Cuplul este in continuare livrat puntii-spate, insa cutia de transfer (PTU, Power Transfer Unit) asigura si transmiterea catre rotile din fata exact atat cat trebuie atunci cand este necesar pe suprafete cu aderenta redusa (zapada, gheata, drumuri de munte).
FF distribuie inteligent cuplul motor, independent, catre fiecare dintre cele patru roti, datorita faptului ca toate sistemele de control ale dinamicii vehiculului (E-Diff, F1-Trac si PTU) au fost integrate intr-un singur CPU (Central Processing Unit).
FF distribuie inteligent cuplul motor, independent, catre fiecare dintre cele patru roti, datorita faptului ca toate sistemele de control ale dinamicii vehiculului (E-Diff, F1-Trac si PTU) au fost integrate intr-un singur CPU (Central Processing Unit).
O sportivitate exceptionala la condus este garantata de configuratia transaxle (motor amplasat central-fata cu transmisia pe puntea spate) si de repartitia aproape perfecta a greutatii (53% pe puntea spate). O atentie deosebita a fost acordata scaderii greutatii motorului, a caroseriei (noi aliaje din aluminiu si procese de productie) si a o multime de alte componente.
Interiorul a fost de asemenea optimizat prin utilizarea de materiale high-tech, precum magneziul pentru scaune. A treia generatie de frane carbon-ceramice Brembo sunt acum mai usoare si mai durabile. Toate aceste inovatii sustin oferirea unui raport putere/greutate de 2,7 kg/CP, un nou etalon pentru acest tip de masina.
Interiorul a fost de asemenea optimizat prin utilizarea de materiale high-tech, precum magneziul pentru scaune. A treia generatie de frane carbon-ceramice Brembo sunt acum mai usoare si mai durabile. Toate aceste inovatii sustin oferirea unui raport putere/greutate de 2,7 kg/CP, un nou etalon pentru acest tip de masina.
Desenat de Pininfarina, liniile lui FF reflecta fara efort caracterul sau si fara sa compromita versatilitatea si sportivitatea. Masina poate gazdui extrem de confortabil patru persoane in habitaclul sau spatios. Portbagajul cu o capacitate de 450 litri poate fi de asemenea extins la 800 de litri, scaunele din spate putand fi rabatate independent.
Tot ce se afla la bordul lui FF este proiectat special pentru nevoile si gusturile proprietarului, acesta avand la dispozitie o gama de sase culori si cea mai fina piele, tratata special pentru a accentua finetea sa naturala. Dotarile exceptionale ale lui FF asigura ocupantilor sai o calatorie relaxanta si extrem de placuta. Pe lista optiunilor este inclus un nou sistem infotainment dedicat locurilor din spate, cu doua monitoare pentru vizionarea programelor TV si a DVD-urilor, alaturi de sistem Dolby Surround Sound de 1.280 de wati, cu 16 canale.
Sursa fotografii: Ferrari.com
Tot ce se afla la bordul lui FF este proiectat special pentru nevoile si gusturile proprietarului, acesta avand la dispozitie o gama de sase culori si cea mai fina piele, tratata special pentru a accentua finetea sa naturala. Dotarile exceptionale ale lui FF asigura ocupantilor sai o calatorie relaxanta si extrem de placuta. Pe lista optiunilor este inclus un nou sistem infotainment dedicat locurilor din spate, cu doua monitoare pentru vizionarea programelor TV si a DVD-urilor, alaturi de sistem Dolby Surround Sound de 1.280 de wati, cu 16 canale.
Sursa fotografii: Ferrari.com
Te-ar putea interesa si: